Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag har alltid gett mina hästar som fallit ur eller blivit tunna av olika själ sojamjöl, men nu var det slut i butiken:eek: Jag fick i...
Svar
10
· Visningar
2 745
Senast: marti130
·
Foder & Strö Köpte en säck sojamjöl igår, jag har räknat ut nya foderstater åt kusarna, och jag har använt riktvärdet 380smrp/kg foder. Jag vet att...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Noteca
·
E
Foder & Strö Jag har en ponny som jag efter mången och lång fundering har börjat ge hösilage. Dels för att hon då kan gå i "storhästhage", dvs den är...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Elemmírë
·
C
Foder & Strö Har en islandshäst som är i igångsättning nu... ger henne ½dl vitlök, en liten näve mineraler, betfor och lite Krafft Grund. Ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 012
Senast: Contessa
·
A
Foder & Strö Det är så att E- vitamin innehåller Selen väl? Hur pass farligt kan de vara om hästen får för mycket av de? Jag tänkte att jag...
Svar
13
· Visningar
1 308
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Jag fick min höanalys idag och räknade lite på den foderstat hästen har just nu, innan analysen. Hennes behov är täckta men hon har ett...
2
Svar
35
· Visningar
1 988
Senast: ang
·
Foder & Strö Fråga 1) OM det är för tunnt med plast runt balarna, VAD exakt riskerar man då? Något annat än att det går hål i dem så de förstörs...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: ameo
·
N
Foder & Strö Om man ska köpa en ny häst, ska man ge den lika mycket och samma foder som den fick innan? Eller hur tar man annars reda på det? Hur får...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Nicolina_
·
Foder & Strö Tänkte bara kolla vad ni tycker att en islänning i vila respektive en islänning i hyfsat hård träning (rids fem dagar i veckan) bör få...
Svar
6
· Visningar
2 117
Senast: Freyja_bus
·
T
Foder & Strö Nu har jag nog snurrat till det... :o Hur räknar jag om TS till KG? De nya analysvärdena på hösilaget fick jag bara i TS, och blir...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Jag har ett sto, 8 år (fyller 9 i juni), 164 cm i mkh, i hennes stam finns: oldenburger, hollsteiner, hannover, angloarab och fullblod...
Svar
5
· Visningar
809
·
Foder & Strö Någon som vill hjälpa mig räkna ut en foderstat till min häst? Arabvalack, 10 år, maxad d-ponny, ca 400 kg, arbetas och tränas...
Svar
2
· Visningar
655
·
C
Foder & Strö Hur räknar man ut hur mkt smrp en häst behöver? vikten och arbetet? men hur mkt är de för tex 500 kg? eller per 100 kg de är väl...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: milly
·
Foder & Strö en av mina grannar har ställt sitt dräktiga sto vind för våg i en lösdriftshage tillsammans med någa andra hästar. hästarna får enbart...
Svar
14
· Visningar
2 042
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Jag har ett 6,5 månaders gammalt föl. Hon går fortfarande med sin mamma och tanken är att de skall gå ihop till ca slutet av maj (om det...
Svar
13
· Visningar
1 358
Senast: Tora
·
S
Foder & Strö Jag har två hästar som måste bantas men har för bra hösilage. Tanken var att låta hästarna äta halm med hösilaget men dom äter bara...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Seifur
·
E
Foder & Strö Jag vet att man inte kan säkerställa en god foderstat utan analys, men jag kommer troligen inte att kunna analysera mer än höet, eller...
Svar
12
· Visningar
1 340
·
C
Foder & Strö Hej! Har räknat ut en foderstat på hippocampus.slu.se, och med värdena på hösilaget stämmer det bra med energin och proteinet. Men...
Svar
4
· Visningar
1 450
Senast: ako
·
Foder & Strö Har köpt en ponny som gått på 4,5 kg HorseHage om dagen. Dponny. Innehåller HorseHage så mycket att man inte ens kan ge 6 kilo...
Svar
8
· Visningar
1 484
Senast: Antiqua
·
W
Foder & Strö Kan man räkna ut vilka värden höenselaget borde ha om hästen fick följande.... 12kg höenselage 300g betfor 2kg helhavre 0,5kg...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka