Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hejsan! Hur mycket majsolja kan man ge en häst per dag? // Annelie
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Lina_
·
P
Foder & Strö hej. har nu haft min häst i tre månader. han är en föredetta travare som jag rider ca 6 dagar i veckan. när jag fick honom var han...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: marti130
·
S
Foder & Strö Vad får era dressyrhästar för foder? Något speciellt som är extra bra för dressyrhästar i hård träning? Är det bra att ge linfrö...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: nordis
·
Q
Foder & Strö Hejsan! Jag har en liten undran, som jag undrar om det finns någon som har ett svar på! VARFÖR ger man en häst kli??? Är kli bra...
2
Svar
32
· Visningar
8 520
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Min häst fick betfor, korn, och havre förut.. Sen hade stallägaren nån skum människa som kunda "prata" med hästarna och testade på nått...
Svar
14
· Visningar
1 090
J
Foder & Strö Hej! Läste nån stanns att man kan ge hästen torr betfor. Stämmer verkligen det?! har aldrig varit med om någon som ger sin häst...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Mount Never Rest
·
Foder & Strö Är det någon som någon gång skickat in hösilage(eller annat foder) för kontroll av bakterier osv, om fodret är ok vill säga? Om...
Svar
2
· Visningar
787
Foder & Strö Hjälp! Min lilla hingst som nyss är fylld tre år har skurit sig och fått senskada (=omkring 4 månader i box) på lösdriften där han...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Prillan
·
L
Foder & Strö Hej! Igår vad jag med en kompis till hennes stall och hon till mitt. När hon såg hur mycket morötter jag gav sa hon; Du vet väl att...
Svar
10
· Visningar
11 058
·
Foder & Strö Vet ni något foder med så lite kolhydrater som möjligt ? Mvh Ida
Svar
3
· Visningar
906
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Jag har en del egna funderingar om detta men vill höra vad ni tycker. Vi har 6 hästar i stallet. 2 är mina( Ponny A och Häst A), 2...
2
Svar
25
· Visningar
3 455
·
T
Foder & Strö Hur många har gjort vattenkopps-testet? (Vatten är väl foder :angel: annars får mys-moderatorn flytta tråden) Jag gjorde...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 777
Senast: Muppo
·
L
Foder & Strö Jag har precis skaffat mig ett användarnamn och har alltså aldrig gjort detta förut så jag hoppas att ni alla har överseende med detta...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 226
W
Foder & Strö Nu har jag hört både det ena och det andra men vilket är bäst? Har en D-ponny tränas och tävlas på låg nivå. Tyvärr superhet vid all...
2
Svar
25
· Visningar
2 401
Senast: romancia
·
Foder & Strö hej jag har sedan två veckor tillbaka gått över på nytt hö i förrgår fick min lilla fullblodsdam bulor på hals och mellan...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Helan
·
E
Foder & Strö Är det möjligtvis någon här på buke som köper hösilage från Getinge Prästgård i år? Någon som vet vad han har för analys på årets parti...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Seifur
·
Foder & Strö Okej alla Bukefalister, hjälp mig! Har tänkt börja utfodra min häst med hösilage. Är det nödvändigt att vaccinera mot Botulism? Har...
2
Svar
34
· Visningar
3 440
Senast: Muppo
·
Foder & Strö Har fått analysvärdena på höet och det är skyhöga värden. TS 84% Värden per kg TS: MJ - 8,9 SMRP - 119 Kalcium 6,9 Fosfor 3,1...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: milly
·
Foder & Strö Nu är jag igång med mina udda frågor igen ;) Jag har lite planer på någon form av semilösdrift för hästarna (en natt inne - en natt...
Svar
6
· Visningar
1 421
Senast: fragansia
·
M
Foder & Strö Jag har ett halvblodsto som har lite speciella matvanor..Hon äter bara sitt hö om hon får ha hinken med vatten i närheten av sitt...
2
Svar
31
· Visningar
2 658
Senast: BonRaiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka