B
BonRaiz
Sv: Matvägrar när hon inte får doppa sitt hö!
Jag kan inte yttra mig om varken magproblem el dåliga tänder på din häst...det tycker jag en vet. kan göra..
Men kan däremot säga vad min häst gjorde samma dag hon kom till oss...som tom ägaren kommenterade direkt..
Hon togs in i sin nya box, för att bekanta sig med den och sin "granne"...
Där fanns hö och vattenhink..
Hon tog direkt en tugga hö och doppade i hinken...
Ägaren (uppfödaren) sa direkt att vi skulle kanske ha hinkar till hästarna, istället för skålar...de verkar ju tycka om det...
Men vad jag tror va, att min häst hade levt sitt liv på ensilage, som är blötare än vårt hö...hon ville ha blöt hö, det va bara så..
Tilläggas skall att hon inte har mag el tandproblem, och älskar att plaska m mulen i varje vattenpöl hon kommer åt...
Har testat i boxen att blöta hennes hö, då har hon inte "doppat"...
Och ute springer hon inte till vattnet hela tiden..utan dricker efter maten...
Jag kan inte yttra mig om varken magproblem el dåliga tänder på din häst...det tycker jag en vet. kan göra..
Men kan däremot säga vad min häst gjorde samma dag hon kom till oss...som tom ägaren kommenterade direkt..
Hon togs in i sin nya box, för att bekanta sig med den och sin "granne"...
Där fanns hö och vattenhink..
Hon tog direkt en tugga hö och doppade i hinken...
Ägaren (uppfödaren) sa direkt att vi skulle kanske ha hinkar till hästarna, istället för skålar...de verkar ju tycka om det...
Men vad jag tror va, att min häst hade levt sitt liv på ensilage, som är blötare än vårt hö...hon ville ha blöt hö, det va bara så..
Tilläggas skall att hon inte har mag el tandproblem, och älskar att plaska m mulen i varje vattenpöl hon kommer åt...
Har testat i boxen att blöta hennes hö, då har hon inte "doppat"...
Och ute springer hon inte till vattnet hela tiden..utan dricker efter maten...