Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Lite fundersam, våra hästar ska snart gå in igen och då är det dags att börja fodra igen! Hur mycket hösilage ska man ge en för tjock...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: Glimris
·
Hästvård En av mina unghästar(islandshäst) som reds in för ca 1år sedan visar irritation när jag klämmer över mankammen ca 1 hands bredd bakom...
Svar
12
· Visningar
2 798
Senast: norpan
·
Hästvård Min häst har besvärats av bölder som i ett snabbt förlopp växt och spruckit och sedan har det ploppat ut en varkula, den största på ca 1...
Svar
2
· Visningar
1 338
Senast: norpan
·
L
Foder & Strö Nu börjar maten i hagarna sina och jag måste komma på vad jag ska göra... Har hösilage 150 kg inbokade, det är de minsta som finns, men...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Trissa
·
Foder & Strö Vår höbonde har efter lite "påtryckningar" äntligen börjat analysera sitt foder. Skönt för oss att få veta värdena i förväg istället för...
Svar
2
· Visningar
950
Hästvård Jag köpte ett fullblods sto på 6 år i Maj i år, hon har gått på galoppen och därför var hon väldigt smal.Jag köpte henne lagom till...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Cha9
·
L
Hästvård Hej, kan ni snälla ge mig ett utlåtande på mina två hästars skoning, både bra och dåligt. Var inte rädd med orden! Hade hovis ut för ca...
Svar
18
· Visningar
3 170
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej En av mina hästar som har haft fång för ca ett år sen. Hon longeras och rids flera ggr i veckan och har bra hull och ingen...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 532
Senast: ameo
·
Hästvård Hittade min häst halt i hagen för 3 veckor sedan. Hon haltade i skritt och dagen efter blev benet varmt och svullet. Ringde en veterinär...
2
Svar
35
· Visningar
4 061
Foder & Strö Helst av allt skulle jag vilja ha slowfeeding nät både inne i boxen och ute i hagen men eftersom det finns fler än jag i mitt stall med...
2
Svar
34
· Visningar
11 338
Senast: Dandylinn
·
L
Hästvård Hej mitt namn är Lotta Jag har upptäckt att mitt 14 åriga New forest sto urinerar mycket. Hon kissar ofta när vi är ute i skogen och...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: fjordtokan
·
Hästvård En till två dagar i veckan då hästen inte behöver göra nått, utan bara får vila, gå i hagen och sedan stå i boxen "generaliserat"...
2
Svar
23
· Visningar
3 045
Senast: Lager
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta EXAKT hur ni går tillväga vid grovfoder analys åt häst. Dela gärna upp i steg; var jag ska skicka det, hur...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: Magica
·
Hästvård Vad är bäst att göra? be stallägaren att klippa ner allt, med vanlig åk-gräsklippare. Klippet blir då liggande kvar i hagen, det är för...
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: axel
·
Foder & Strö Hej undrar om någon kan hjälpa mig förstå grovfoderanalyser. Har letet runt lite överallt men inte hittat allt riktigt. Har förstått...
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej Buke! Idag när jag skulle göra i ordning foder åt min häst så fick jag en mindre trevlig överraskning när jag öppnade tunnan. Hela...
Svar
3
· Visningar
2 313
Senast: Aquakatt
·
H
Foder & Strö Jag gör en ny tråd eftersom jag inte undrar om just lösa magar. Undrar om det är många som har kvickrot i sitt hö eller halm, och hur...
Svar
4
· Visningar
2 628
Senast: AlternativTerapeut
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns något annat märke som är likvärdigt KRAFT PLUSS PROTEIN som är billigare?
Svar
2
· Visningar
826
Senast: lewellyn
·
N
Hästvård Tyckte att det skulle finnas en tråd för oss som verkar ha ständig otur. Är det inte hälta så är det ett läskigt sår, är det inte ett...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
26 390
Hästvård Det står en C-ponny i stallet som har strikt boxvila, den får 3-4 kg hö/ dag...står på spån så där finns inget att äta förutom...
Svar
18
· Visningar
2 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka