Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har läst lite i gamla trådar. Men tänkte att ni som har använt/använder kanske kan berätta fördelarna samt nackdelarna med det. Ifjol...
Svar
8
· Visningar
2 926
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Vad finns det för pelleterat foder med lågt kalcuminnehåll men högt fosfor- och magnesiuminnehåll? Har ett silage med skyhögt...
Svar
16
· Visningar
1 731
Hästvård jag är osäker om denna tråden ligger rätt? Vad är bäst när hästen står inne på boxvila, permanentbädd eller "vanligt"
Svar
12
· Visningar
1 587
Hästvård Skriver en till tråd hit :crazy: En bekants häst har fått två stora svullnader mellan frambenen, det rinner vätska från dem, och de är...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Sar24BB66
·
R
Foder & Strö Jag ska få hem en häst som endast fått helhavre och ensilage de senaste 2 åren... Inget annat som betfor tex. Jag vet att man inte får...
Svar
13
· Visningar
1 223
Senast: Pepson2
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som snart är 22år har haft henne sen hon föddes.. Hon har varit frisk i alla år endast lite lindrig exem som gått...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Memmis22
·
Foder & Strö Jag blir så osäker nu, hur mycket lucern kan man trycka i en unghäst b-ponny? Alltså hur mycket innan jag lägger den i blöt? Den sväller...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Hej söker efter en slowfeeding nät till rundball hö, som även kan hängas upp. tacksam för hjälp
Svar
8
· Visningar
2 037
Senast: Skytte
·
Foder & Strö Jag har två ponnyer, en född -87 och en född - 10, inackorderade i ett stall där hösilaget ingår i priset på hyran. Mina hästar har...
Svar
6
· Visningar
1 414
Senast: Larka
·
Hästvård De enda hästar jag förut haft på bete har varit unghästar. Alla andra vuxna hästar har stått inne nattetid även på sommaren och de har...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 578
Senast: Hetla
·
Hästvård Jag blir tokig snart, behöver eran hjälp! Har en nordsvenskorsning(bruks) som kliar sönder sig i både man och svansrot. Har nu börjat...
2
Svar
32
· Visningar
4 549
Senast: Bobbo
·
Hästvård nån som testat och kan berätta om de va bra eller dåligt. Har förstått att de "stabiliserar" upp hästen och ser till att den blir jämn i...
Svar
6
· Visningar
3 268
Senast: vinkelina
·
Foder & Strö Vilka grässorter bör man generellt undvika om man vill ha ett grovfoder med så lågt sockerinnehåll som möjligt? Och vilka bör man välja...
Svar
19
· Visningar
6 803
Senast: ameo
·
Hästvård Köpte för 1 år sen en varmblodstravare valack 13 år som blivit vanvårdad och misshandlad av en ägare så den fd ägaren gjorde om honom...
Svar
2
· Visningar
1 028
Hästvård Hej! Skulle nån kunna förklara lite om artros i leder hos gamla hästar? Om hästen har artros, syns det alltid (värme, svullnad etc.)...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Finns många trådar om det här men jag vet inte om jag får "sno" någon annans tråd så skapar för säkerhetsskull en egen. Skulle vilja...
Svar
10
· Visningar
7 469
Foder & Strö Hur går det med höintagningen i det konstant regniga Värmland (iaf den norra delen)? Jag ser att en hel del har tagit...
Svar
14
· Visningar
3 073
Senast: Gimlan
·
Hästvård Vet att det finns en hel del preparat att ge till hästar med ledproblem/artros, men finns det något som bevisligen fungerar...
Svar
12
· Visningar
6 350
Senast: Tjockisina
·
Hästvård Min häst blev utdömd idag ( :cry: ) och nu måste jag ta det tuffa beslutet att ta bort min vän. Jag vill gärna begrava hästen hemma...
2
Svar
25
· Visningar
5 938
Senast: Ottilia
·
Foder & Strö Jag köpte en säck igår kväll, men hittar ingen fullständig näringsdeklaration någonstans på nätet. :( Hittar MJ, smb.rp, Ca, P och...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka