Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Troligen har vår shettis belastningsfång. Alltså hon har inte fång pga foder. Ni som har haft belastningfång på era hästar, berätta...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Rufss
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite inspiration. Ni som står i stall där lunchpåsen ska finnas vid hagen, hur förvarar ni dem så att de håller sig torra...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: mian
·
Hästvård Är helt frågande. I grannstallet står en ponny med sår i ansiktet. Vid mulen och vid sidan om huvudet och på magen. Det ser ut som...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: terwa
·
Hästvård Fick hem pållens försäkringspapper idag och började fundera på vad man egentligen behöver av allt det man har. :p Har en 19:årig...
Svar
16
· Visningar
1 820
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Finns det nåt annat man kan täcka hö med, än halm? Själv har jag inte tillgång till halm men däremot en del helt ok fjolårshö som inte...
Svar
3
· Visningar
1 297
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Har en ungponny på 3 år,nyss ridits in och ska börja utbildas....vilket foder skulle ni rekomendera i denna foderdjungel? nu går den på...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur länge bör en giva hösilage på ca 70% TS räcka, om man ger 7-8 kg per häst i Slowfeedingnät? Bör den räcka större delen av dagen...
Svar
10
· Visningar
2 138
Foder & Strö Tips på foder som ger hästen lite mer energi samtidigt som han behöver banta! Rids mycket och har matchats för ft så bra grund borde...
Svar
9
· Visningar
2 344
Senast: fjordtokan
·
M
Hästvård Hej, fick ett tips från en veterinär om en salva som heter Hiriduid som skulle finnas receptfritt på apoteket. Den ska vara bra mot...
Svar
17
· Visningar
12 043
Senast: Marita73
·
Foder & Strö Hur är det med sötningsmedel åt känsliga hästar? ponnyn får lätt tjock nacke så jag ligger på så låg sockerhalt som möjligt. Börjar läsa...
Svar
17
· Visningar
2 349
Senast: Lindon
·
Hästvård Har en valack varmblod 13 år som gått mycket på travet sen blev ridhäst. har haft han 1 år och ridit sparsamt inget i vinter eller vår...
Svar
8
· Visningar
1 818
Senast: coari
·
Foder & Strö Nån som använder dessa? Funkar de bra? Hållbarhet osv. Funderar på en sån med nät för mer Slow-feeding.
Svar
6
· Visningar
1 694
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder, behövs kraftfoder egentligen? Ponnyn är en B-ponny korsning welsh/new forest som rids 1-2 ggr/dag 6 dar i...
Svar
19
· Visningar
1 645
Senast: Lobelia
·
Hästvård Är det ngn som vet ifall Agria alltid betalar avlivning av utdömd häst om man har Agria Plus? Eller måste det vara något speciellt för...
Svar
16
· Visningar
5 988
Senast: Molly
·
Foder & Strö där jag bor går det inte att få tag på betfor. detta ställer till det lite då jag ger min häst kiselgur (pulver). I övrigt får hon...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: Linaaa
·
Hästvård Jäkla skitsommar vädermässigt det här.. Jag har aldrig under alla år förr haft en förkyld häst ska tilläggas, lyckligt förskonad från...
Svar
12
· Visningar
8 745
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Jag har en häst som hade ett fånganfall i juli 2011. Behandlad av veterinär. Återhämtning och konvalecent tiden gick bra. Nu i sommar...
Svar
8
· Visningar
2 900
Senast: axel
·
Hästvård Hur fixar man bäst en permanentbädd av träpellets (ej halmpellets eller växelströbädd). Hur mycket går åt, hur ofta behöver man fylla på...
Svar
17
· Visningar
4 382
Hästvård Hej! Jag undrar i fall någon har provat Breathe Free? Och vad ni tyckte om den? Hjälpte den osv..=) Står om den i länken nedan, om...
Svar
5
· Visningar
2 282
Senast: Lokkur
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis köpt ett Fellponny sto på 3 år och funderar nu på hur jag ska göra en foderstat till hösten. Hon kommer få...
2
Svar
25
· Visningar
2 727
Senast: Nausea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka