Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av intrasite gel på sticksår?Läker det bra??
Svar
1
· Visningar
1 642
Foder & Strö Är det någon som vet vad det är för innehåll/analysvärden på Mustangs olika mineraler? Jag söker på deras hemsida, men hitta bara en...
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: trofé
·
Foder & Strö Jag har tillgång till ren magnesiumoxid. Kan man ge det som magnesiumtillskott till hästen? I Biomag är det magnesiumfosfat. Har...
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: MonteRose
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 398
Senast: Legolaz
·
Hästvård Har idag kommit hem från första återbesöket med min häst. Han var inne hos veterinären för 2,5 månad sedan och hade då en ligamentskada...
Svar
6
· Visningar
3 474
Senast: Magica
·
C
Hästvård Jag har en pigg liten 26-åring och undrar vad och hur mycket man kan göra med en gammal tjej. Hon älskar att hoppa men jag vet inte om...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: shampiz
·
Hästvård 7-åringen visade böjprovsreaktioner kotleder fram. Inget halt vare sig på böjt eller rakt spår utan böjning av leden. Blev behandlad...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: Piamaria
·
Hästvård Jag ska köpa en klippmaskin, ffa är det min shettis som behöver klippas. Hennes päls är sjukt tät/tjock, lånade min kompis maskin förra...
Svar
8
· Visningar
2 372
Senast: Egonson_
·
Hästvård Någon som har några erfarenheter av det? Jag har förstått att det ofta blir svårare, men innebär även det att riskerna ökar eller är...
Svar
9
· Visningar
4 336
Hästvård Min häst undersöktes med endoskopi eftersom han har problem med att syresätta sig under arbete och man fann ett okänt hål i hans...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: MaryJane
·
Hästvård Jag har köpt en häst med lång fin man, och undrar nu hur ni andra sköter era hästars manar så de håller sig fina länge? Borstar ni...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 650
Senast: allavihastarnaistallet
·
Hästvård Vilken temperatur behöver man för att det ska kyla ett hästben? Räcker det att det blir under hästens egna tempratur eller behöver det...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: mahlmt
·
Hästvård hur gör ni när ni duschar hästen? vad för schampo till päls/man/svans? hur gör ni med de extra skitiga djuren och med de renare...
2
Svar
35
· Visningar
6 162
Senast: Gimlan
·
P
Hästvård Jag funderar på vad jag ska göra med min häst som jag har haft i fem år. Han är en underbar häst, min första alldeles egna och därför...
Svar
15
· Visningar
2 225
Foder & Strö Jag undrar vad för mat som är bra till heta hästar? Jag har hört att havre gör dom ännu hetare så jag tänkte om man kunde blanda typ...
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Ska ta mig ann en treåring som stått i travstall men inte mått bra av detta, vilket gör att han ser ut som ett hus med bara stolp och...
2
Svar
33
· Visningar
3 412
Senast: Piraja
·
Hästvård Ja, det är frågan...Hur gör ni m era hästars manar? Varför? Nyfiken....
2 3
Svar
42
· Visningar
7 554
Senast: IseeU
·
Hästvård Hästen fick en kur med Metacam!! I samma veva blev det ett för hastigt foderbyte vilket resulterade i en trist mage med vätskerinn. Pga...
Svar
10
· Visningar
1 332
Senast: tabac
·
Foder & Strö Ska lämna iväg en provpåse hö på analys, dessvärre hann jag inte lägga brevet på lådan innan den tömdes. Måste jag göra om provet imorrn...
Svar
19
· Visningar
1 767
Senast: lewellyn
·
Hästvård MSM eller Glucosamin? Några säger att man ska ge båda två, men blir inte det lite tårta på tårta så att säga? Vad säger ni med...
Svar
11
· Visningar
3 696
Senast: Scarry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka