Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett hö som jag verkligen inte får ut en vettig foderstat ur. Nu har jag testat alltihop båda fram och tillbaka, men det går bara...
Svar
10
· Visningar
1 724
Hästvård Söker erfarenhet av förmaksflimmer. Min häst (7 år, hbl-valack stor) har precis fått det konstaterat som ett bifynd vid en helt annan...
Svar
8
· Visningar
4 155
Senast: tinwer
·
Hästvård Delar man också I Sverige in senskadans omfattning i procent? Vår häst lär ha en 40 % senskada. Bor i finland.
Svar
1
· Visningar
651
Hästvård Hur farligt är detta ? Hur märker man att hästen börjar bli dålig av det? Berätta gärna allt ni vet om det!
Svar
8
· Visningar
3 188
Senast: IseeU
·
Hästvård Tappade en framsko för ett par dagar sedan. Hovis ute igår o slog på ny. Hästen var allmänt hysterisk redan när hon kom in o under...
Svar
0
· Visningar
732
Foder & Strö Hej! Jag har en D-ponny på 147 cm och jag undrar lite vad som är lämpligt för henne att äta? Just nu äter hon bara havre, hösilage och...
Svar
16
· Visningar
5 295
Senast: Deimion
·
Hästvård Någon här som haft en krubbitare och lyckats få den att sluta bita (och svälja luft)? Vilken metod har ni använt?
Svar
18
· Visningar
2 801
Senast: sillysinta
·
Hästvård Hallå, Min häst (halvblodssto 5 år) blir ofta väldigt lös i magen, och det håller i sig långa perioder per gång. Hon har alltid ätit...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: mimmi8828
·
Hästvård Hur gör man då bäst för stoet? Hade tänkt att använda bult/slaktmask eftersom personen som gör detta är på sätt å vis bekant med mina...
Svar
16
· Visningar
3 752
Senast: feel
·
Hästvård Har tittat efter gamla trådar men hittar inget som svarar på mina funderingar... Misstänker lite att min häst har det. Provade idag...
Svar
16
· Visningar
4 167
Senast: mimmi8828
·
Hästvård Hösten närmar sig och snart släpper ekarna sina ekollon. Men när? Jag har tillgång till en hage med en massa ekar ii, men vet inte hur...
Svar
17
· Visningar
6 249
Senast: ameo
·
Foder & Strö På måndag går våra hästar ut på bete och jag skulle vilja ha tips på en bra mineralbalja! (Saltsten har vi separat såklart) Min...
Svar
6
· Visningar
3 705
Senast: Freaky_Em
·
Hästvård Min häst var lite svullen i vä fram (nedanför knät, på insidan) förra måndagen, hade en svag hälta i trav. Tisdag var svullnaden nästan...
Svar
4
· Visningar
3 207
Senast: Thrillie
·
Hästvård Dessa underbara ”fullblods”-hovar, behöver lite tips och råd nu igen. Min häst har gått på bete nu sen i juni och går fortfarande på...
Svar
14
· Visningar
2 828
Senast: mian
·
Foder & Strö Ni som också har upptrampade hagar vid grinden, hur fodrar ni med hö/silage? Hittills har det varit gräs och hyfsat hårt men nu börjar...
Svar
13
· Visningar
2 064
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Har ett flugskimmel sto på 20 år såg för någon vecka sedan att hon kliade svansen ,kollade lite närmre och upptäckte att hon var ganska...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Lena_B
·
Hästvård Ni som mönsterklipper era hästar - vad har ni för knep för att få det snyggt? Hur för ni över mönstret på hästen?
Svar
4
· Visningar
4 674
Senast: Ponylove
·
D
Hästvård Är det någon som vet vad "breddade synoivial kanaler" heter på tyska eller engelska??? Jag skall försöka förklara detta för min nya...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Dressyrryttarn
·
Hästvård Finns det något sätt att kolla synen på en häst? Det är ju ganska enkelt att konstatera om den är blind eller inte men kan man öht...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: Seabaz
·
Hästvård Har ett islandssto på 23 år som har haft sommarexem under alla år jag kännt henne, har genom åren provat massor med saker, exemtäcke...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka