Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Har följt inläggen om muskelbristningar och sträckningar här och fått en del tips. Men har en fråga om min nya 5 åring som kom in...
Svar
1
· Visningar
926
Hästvård hittade en av hästarna igår med en konstig åkomma....på det enda frambenet,på utsidan nästan högst upp så fann där ett område med hård...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: stallhh
·
Hästvård Har bestämt mig för för att klippa min häst för första gången men har svårt och bestämma mig hur jag vill att han ska bli klippt. Så har...
2 3
Svar
42
· Visningar
16 268
Senast: sthu
·
Hästvård Min femåriga ponny har ända sen hon började ridas haft tendenserna att "tappa" ett bakben i nerförsbackar. Har förklarat det som att hon...
2
Svar
34
· Visningar
8 314
Senast: Ginne
·
S
Hästvård Som rubriken säger, min häst börjar halta på ena framhoven efter att man travat en bit (ca 20 minuter). Det spelar ingen roll i vilket...
Svar
8
· Visningar
1 611
Foder & Strö ...hur skall man tolka det? Har en analys från "eurofins" där resultatet bla är: Socker (metod)-NIR /kg foder = 109 g /kg ts=130...
Svar
2
· Visningar
1 506
Foder & Strö Kan man ge foderjäst gör att underlätta för hästen att sätta/fälla vinterpälsen? Har provat att ge b-vit men det gjorde ingen skillnad...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: Masse
·
Foder & Strö Här tycker jag att vi kan diskutera olika tillskott! Det är himla bra om alla skriver lite om vad och varför så att säga! :laugh: Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 081
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Har beställt en burk med Relax me som jag ska hämta på posten imorgon. Någon som testat? Har den effekt? Min häst är inte über-hetsig...
Svar
8
· Visningar
3 463
Senast: Megs
·
Foder & Strö Har alltid fodrat med hö,så jag har noll koll på hösilage osv. Nu vet jag inte ts på detta just nu,men går kanske att ta reda på. Jag...
2
Svar
33
· Visningar
10 517
Senast: lanzo
·
Foder & Strö Jag ska få hjälp att putsa av mina beten i början på veckan och kommer därför att flytta bort hästarna. Hur snabbt kan jag släppa...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Piraja
·
Hästvård Ursäkta rubrikvalet men jag kunde verkligen inte komma på ngn annan rubrik. Självklart vet jag skillnaden på en halt och icke halt häst...
Svar
15
· Visningar
4 688
Senast: Piraja
·
Hästvård Hur ser en fettnacke ut egentligen? Hur vet man att den är på uppväg? Min häst blev sjuk i fång förra sommaren och min veterinär...
Svar
5
· Visningar
3 329
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Hästvård Mitt 18 åriga sto med föl vid sidan står nu på klinik då hon fått fång i en hov. Hon har haft en senskada sedan 10 veckor tillbaka på...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
64 461
Senast: Boj
·
Hästvård Nu hoppas jag att ni förstår vad jag menar... I Holland använder man oft lin i stallet isa halm eller spån, pga det är billigt, ingen...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: alexvb
·
P
Hästvård Behöver svar angående detta omgående, vet inte vad jag ska göra... Det är så att vi fått in ny halm i stallet jag hyr i (stora...
Svar
3
· Visningar
3 886
Senast: Minstral
·
S
Hästvård För 3 veckor sen var min 1,6 åring halt när jag tog in honom från hagen, jag avvaktade några dagar och tog sen ut veterinären som trodde...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: Kim
·
Foder & Strö Haft min häst i +6 år och det har alltid varit samma, det krävs mycket mat för att hålla henne i hull. Hon är sv halvblod på 9år, 172...
Svar
17
· Visningar
1 663
Senast: wrangler
·
Hästvård Hur kommer det sig att EN framhov växer så fort?.. H*n är kollad av veterinär men det finn inga fel på hästen, även massör och et...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Minstral
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
6 051
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka