Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Frågan står i rubriken fodrar just nu med ett hösilage med 15% socker och ger till det hippo grow alfa. Hur tar man reda på...
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har sökt lite men hittar bara flera år gamla trådar! Vad har ni för erfarenheter av pavos foder? Bra eller dåligt? Hästen är av den...
Svar
9
· Visningar
2 164
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag har under alla mina år vart förskonad från förkylningar etc... har hästen nån gång vart snuvig har det varit genomskinligt...
Svar
0
· Visningar
2 137
Senast: tindra
·
Foder & Strö Har fått denna sockeranalys i analysen och begriper inte ett skvatt. Nån som kan hjälpa? Är det högt eller lågt? NDF 585 g/kg ts...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Apollo
·
J
Hästvård hej, är så gott som bruten i två delar när det gäller poan, skadan samt försäkringstvist. jag drar hela historien från början. LÅNGT...
Svar
16
· Visningar
6 409
Senast: juliag
·
Foder & Strö Är den viktig? Har försökt läsa gamla trådar här och det verkar vara lite delade meningar. Nån tråd sa att kvoten ska ligga på ca 2 och...
Svar
2
· Visningar
3 653
Senast: fourlegs
·
A
Foder & Strö Hej snart dax att stalla in och göra foderstat. Läste att naturliga mineraler tas upp bättre i kroppen än "konstgjorda" vad och var...
2
Svar
25
· Visningar
4 349
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har en 5 åring med en spricka i griffelbenet. Hon står för stunden hos fodervärd som har henne i hennes vanliga hage men vilar. Då...
Svar
11
· Visningar
1 895
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har en ny häst i stallet som jag nu ska någorlunda räkna ut vinterns foderstat till. Visst, jag följer inte slaviskt foderstater...
Svar
0
· Visningar
890
Senast: Lill
·
P
Foder & Strö Jag har koll på storhäst, men nu ska dottern få sin första ponny. Han kommer gå på lösdrift med fri tillgång på hö. Han är 127 cm...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: prallan
·
Foder & Strö Spelar det egentligen någon roll NÄR på dygnet en häst får sin kraftfodergiva? Min pålla får 1 kg havre - räcker för att komplettera...
2
Svar
21
· Visningar
2 850
Senast: Vogue
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder! :laugh: Ger Hyaluron för lederna nu (har haft hovledsinflammation och vilat länge, nu igångsatt) men...
Svar
0
· Visningar
1 577
Senast: Vogue
·
Hästvård En god vän har ett halvblod som under senaste halvåret har haft mycket underliga symptom som mest kan liknas vid lindrig fång eller...
Svar
5
· Visningar
4 864
Senast: wrangler
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av gaffelbandsskador? Var inne på kliniken med min häst i fredags och det verkar vara gaffelbandet som är...
Svar
12
· Visningar
20 142
Senast: Akleian
·
Hästvård Har fått rådet att i rehabsyfte vattenträna min häst i ett par veckor och det är alldeles säkert jättebra men.............jag har ju en...
Svar
2
· Visningar
1 346
Senast: Piamaria
·
Hästvård Tänkte be om lite råd från andra som har seniorhästar eller är bra på skoningar. Min pensionerade ponny fyller 29 år vid årsskiftet och...
Svar
11
· Visningar
3 415
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hittade en nästan full spann krafft mineraler blå när jag gick igenom min foderhörna inför årets installning. Men på utgångsdatumet stod...
Svar
3
· Visningar
818
Z
Foder & Strö Ni som har hästar över 16 år, lite stela och lång uppvärmning innan de "kommer igång"... Vad fodrar ni med?
Svar
15
· Visningar
2 228
·
Hästvård Okej, jag börjar med att säga att jag har tagit på mig en häst nu som inte är i det bästa skicket. För ca 1/2 år sen var han mycket...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
17 665
·
Foder & Strö Tja, som rubriken säger: finns det några liknande mineralblandningar hos andra tillverkare? Är ute efter något med så låg...
Svar
8
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka