Kraftfoder - före eller efter arbete

Sv: Kraftfoder - före eller efter arbete

Och det brukar sägas att ca 2 timmar innan man rider.

Jag har också hört att hästen har som högst blodsocker ca 2 timmar efter utfodringen, så vill man ha ut det mesta av kraftfodret ska man fodra det två timmar innan ridningen. Detta är alltså vad jag har hört, om det är sant vet jag inte. Fodrar nämligen väldigt sällan med kraftfoder eftersom jag har haft turen att hitta en höleverantör med superkvalité!

Sv: Kraftfoder - före eller efter arbete

Min får sin kraft på morgonen och på eftermiddagen vid 15 när hon och de andra kommer in från hagarna.

Tycker att det är kanon, då har hon fått "vila magen" lite och kunnat äta i lugn och ro innan jag kommer och rider/tömkör vid 17-18 som oftast! :)

Hon får en "lätt" giva med endast müsli och morötter&äpplen på morgonen då jag vill att hon skall kunna äta i lugn och ro men ändå inte ta för lång tid på sig pga att många har bråttom ut med hästarna.

Och den "tyngre" givan med müsli, betfor + tillskott ges då på eftermiddagen när hon har obegrensad ättid så att säga! :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Ja årets hö verkar ju ha väldigt lite protein. Jag har då ett divigande sto och behöver därav massor protein till henne. Jag hade...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 520
Senast: Nominous
·
Foder & Strö Jag är såå ledsen. Var tvungen att köpa höet först och analysera sedan för bonden ville inte analysera. :mad: Mitt förra hö var kanon...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur