Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård usch jag bara gråter, hade veterinären uppe i dag till mitt 17 åriga halvblod som har kraftig rörelsestörning.. Ser ut som ALLVARLIGT...
Svar
8
· Visningar
2 067
Senast: Scarry
·
T
Foder & Strö Har fått min analys idag där jag köper hö.. Den ser inte alls ut som vanligt och jag kan inte få tag på bonden och fråga.. Kan någon...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Har sett att liknande ämnen förekommit tidigare, men känner ändå att jag skulle vilja ha lite råd. Har nyligen köpt ett sto, som...
Svar
17
· Visningar
2 209
Senast: chippen86
·
Hästvård Våran shettis har så långt vi känner till hennes historia haft perioder med lös avföring. Bra någon månad och sämre några dagar. Högarna...
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: lundsbo
·
Hästvård Har letat runt på buke men hittar inget liknande. Upptäckte idag att min häst har en stor (ca 3x12cm) kal fläck under magen, den är...
Svar
9
· Visningar
2 404
Foder & Strö Med risk för onödig tråd, vad ger ni era hästar som bara ska ha "krubbskrammel" när de andra hästarna får kraftfoder? Analysen var...
2
Svar
22
· Visningar
2 834
Senast: Askersund
·
Foder & Strö Vilket är vettigaste proteintillskottet till en häst som har lätt att bli insulinresistent och som lätt sväller upp i nacken? För- och...
Svar
17
· Visningar
3 140
Senast: trofé
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av denna? Har hästarna sönder den eller ger de upp och låter den vara tills timern släpper?
Svar
2
· Visningar
1 646
Senast: hanoirocks
·
Hästvård Vad hade ni gjort, har en kompis i stallet som har en häst som har extremt lätt för tappskor. Går in tidigare om dagarna för den...
Svar
13
· Visningar
2 098
Senast: traceys
·
P
Hästvård Det blir allt vanligare och vanligare. Förr var de ovanligt med hästar som var såpass känsliga att dom behövde ett täcke för att stå ut...
2
Svar
31
· Visningar
5 517
Senast: Ponylove
·
Foder & Strö Ja som rubriken säger. Hur löser ni fodringarna? Mina hästar får mat kl 7, mellan 12-16 (bara hö), kl 18 och kl 22. Tyvärr måste de...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 630
Senast: tabac
·
Hästvård Ni som använder papperströ. Hur hanterar ni gödslet? Inga gissningar nu! Jag är inte intresserad av gissningar! Ni som har erfarenhet av...
Svar
14
· Visningar
2 104
·
Hästvård Min häst fick en senskada på ett förstärkingsband i aug 2011 och enligt min veterinär var det en lindrig skada. Nu har han vilat i 8...
Svar
9
· Visningar
3 672
·
Hästvård Hur lång karens har Inotyolsalva? Skriv gärna även var jag kan hitta karenstider.
Svar
4
· Visningar
2 830
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Vi har börjat ge fodertran till våra travhästar i hopp om att förbättra hovarna. Men en bekant till mig påstod att fiskleverolja klassas...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: CK
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av denna? Har hästarna sönder den eller ger de upp och låter den vara tills timern släpper?
Svar
0
· Visningar
795
·
Hästvård Ja, hur skulle symptomen på det se ut? Den aktuella hästen stod i början av sommaren med uppenbara smärtor någonstans, och kroppsspråket...
Svar
13
· Visningar
5 424
Senast: CurlySue
·
Hästvård Är det nån som har koll på hur kallt det behöver bli för att bromsar ska försvinna? Mygg, knott? Tänker att när det blir minusgrader...
Svar
6
· Visningar
11 698
Senast: Korven
·
Hästvård Kan redan nu varna för långt inlägg, tror jag, men ska försöka korta ner historien så mycket som möjligt... Har haft min häst i 6 år...
Svar
15
· Visningar
4 928
H
Hästvård Har tidigare postat en tråd om min Nordsvensk som blev plötsligt halt 22 juli. Vi misstänkte först hovböld men efter besök av veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: Hallon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka