Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick för ett par veckor sedan innanför läppen/mungipan, la märke till att han var lite svullen och stod och tuggade. Ringde...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: gulkiwi
·
A
Foder & Strö Min islänning är dräktig för första gången o jag är helt ny på detta med dräktiga sto Min Islänning är i vanliga fall väldigt lättfödd...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö När man läser om hur mycket magnesium en häst behöver så anges det ju i gram. Är det någon som vet vad ett gram mg motsvarar i dl/ml?
Svar
10
· Visningar
2 590
Senast: Highcat
·
E
Hästvård Min häst får ibland efter motion vitt snor i nosen, inge mycket men det är vitt. Hon har ingen feber pigg och glad i övrigt och det är...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: Emmiz87
·
Hästvård Hej tänkt köpa en häst men har den bara på prov eftersom han hostar. Han gick inte igenom vetbes utan vi tog hem honom på fabrol 10 dgr...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: fjordtokan
·
I
Hästvård Är ny här på bukefalos, men har märkt att det är många som är trevliga och försöker hjälpa varandra så jag tänkte varför inte fråga om...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: ibroberg
·
Hästvård Jag har hört några gånger att gråskimlar alltid har blekare tandkött än andra hästar. Jag tycker det låter ganska osannolikt, men dom...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Pia
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 989
Hästvård Nu när hovis var senast ute och skodde sa han att min häst har fått sämre hovkvalité. Hur kan det komma sig? Hästen är 7år Jag har...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har en äldre herre på 15 år , känner att han är lite stelare & är i med tassarna i hindrerna oftare. Har hört att glukosamin är bra mot...
Svar
9
· Visningar
2 940
Senast: mily
·
Hästvård Min valack som jag skrivt om i en tidigare tråd (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1158986) fortsätter att göra mig funderad...
Svar
13
· Visningar
1 874
Senast: helhet
·
Hästvård har ett 21 årigt sto som jag haft sen hon föddes.. Aldrig haft några sjukdomar på 20 år :) men det senaste halvåret har hon haft 3 stora...
2
Svar
24
· Visningar
3 441
Senast: Boj
·
P
Hästvård Hej, jag har en 3åring som hade problem vid inridningen, visade på röntgen att hon var trång i nedre halskotpelaren. Utlåtandet från en...
Svar
14
· Visningar
4 903
Hästvård Vår ponny fick två cortisonbehandlingar en i februari och en ibörjan på mars. Detta va på grund av dammallergi (bronkit).Släpptes se på...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: erik
·
Hästvård Är det ngn som har koll på hur pass lång tid det tar från att hästen stoppar fodret i munnen, tills dess att det kommer ut i andra...
Svar
12
· Visningar
9 074
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Kan man lägga MSM pulver i mat som blötläggs? oftast bara en timme innan fodringen ( brukar vara i stallet på kvällen) men nån gång...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Pathmaker
·
H
Foder & Strö Hej finns säkert någon annan tråd om detta men har lite bråttom och behöver svar snabbt :) Vilket märke på pelletrerade mineraler är...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Pepson2
·
Hästvård Någon som har nått bra trix att få bort rackarna så man slipper ha en gulprickig häst? Har skrapat med sån där ryktsten men det funkar...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Finns det någon tabell eller liknande över vilka snittvärden det är i gräset just nu? 3 år i rad har min häst varit som finast just...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Finns det någonstans ungefärliga värden på svarthavre? Framförallt proteininnehåll och energi...
Svar
3
· Visningar
1 943
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka