hur hade ni gjort??

Sv: hur hade ni gjort??

Har du kollat upp maskstatusen på hästen ? Alltså inte bara maskat, utan tagit ett prov ?

Nej vi ger hack, lätt för hästen att tugga då han fortfarande har tänder. Att blöta lucern kan man göra, men det kräver väldigt mycket vatten och även lite olja i för annars blir det nog som betong.

Väcker min gamla tråd igen.. Mitt sto går på bete och mår toppen men nu närmar sig ju hösten och jag blir lite nervös hur det ska gå.. Nu är det så att hon faller väldigt lätt ut på hösten om man inte stödfodrar henne, förra året blötte jag ju upp lucern och gav varje kväll.. Men vet inte om jag vågar mig på det igen (efter det började ju kolikerna vet ju inte om det har med det att göra men men )

Har ni några tips på stödfodring? tror jag kommer få börja snart men får inte hösilaget förren om ett par veckor..

Lite rörigt kanske men hoppas ni förstår =)

/Nettizen

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 034
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 094
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V