Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket är ju tyckande, från båda håll, men jag skulle anse det som ett större problem om ägare till oturshästar började göra vad ngn okänd på nätet utan hela bilden sa var rätt, än att göra vad veterinär etc anser är rätt och ordinerat.
Fast din nuvarande skadar sig ju just pga hagkompisarna, att de skadar henne sas. Den förra du beskrev, hur lyckades den med sina skador? *nyfiken*
Fast nu är du där igen. Vad DU anser är rätt/fel och så vidare är en sak. Vad som generellt anses rätt/fel är inte alltid samma sak. Och jag skulle bli mer bekymrad om folk som i generell mening, dvs från djurskyddshåll, veterinärhåll etc INTE gör fel, bara för du sa det genast gjorde på ditt sätt bara för att du tyckte deras sätt var fel.
Speciellt som du ibland har rakt av fel (även om du inte erkänner det). Mycket är ju tyckande, från båda håll, men jag skulle anse det som ett större problem om ägare till oturshästar började göra vad ngn okänd på nätet utan hela bilden sa var rätt, än att göra vad veterinär etc anser är rätt och ordinerat.
Ja, men jag tycker dte framgår i trådarna vad som görs utefter frågeställningarna? Tyckande var dessutom inte i meningen 'jag tycker du ska kontakta veterinär' eller 'jag tycker du ska stängla si/tvätta med ditt/täcka si' utan tyckande som det exempel jag gav, som att 'silage är skit som hästmat'. Speciellt när det som sagt uttrycks utan att ha efterfrågats.
VARFÖR ställer man frågor och vill ha råd på internet om man inte ska göra något med svaren?
fast återigen så har ditt svar inget med min frågeställning att göra. VARFÖR ställer man frågor och vill ha råd på internet om man inte ska göra något med svaren? Det är ju liksom inga små skrubbsår det frågas om, huruvida man ska ha vatten eller alsol lösning när man baddar av det, utan det är ju avancerade medicinska problem/symptom vi pratar om, som det frågas om regelbundet på internet!
ett lindrigtMen när min häst fick ett mkt lindrigt fånganfall blev jag rejält rädd och ville definitivt veta mer om denna sjukdom
Tyckte att det skulle finnas en tråd för oss som verkar ha ständig otur. Är det inte hälta så är det ett läskigt sår, är det inte ett läskigt sår så är det fång, är det inte fång är det kolik, osv. Ni förstår.
Kort och gott, en tråd för oss som samlar veterinärräkningarna på hög och suckar avundandes mot dem vars ädla springare håller sig på alla fyra ben och aldrig verkar få en skråma eller minsta antydan till feber.
Vi som inte vet om vi ska skratta eller gråta längre när nya problem kommer, och som snart skulle kunna vara självutnämnda veterinärer med tanke på alla klinik- och gårdsbesök.
So here we go!
Suckar, stön och gnäll ska mötas av råd, stöd och uppmuntran i bästa bukeandan!![]()
Jag har inga problem med de scenarion du beskriver alls. Det jag syftar på är trådar "vad kan detta vara" och "hur skulle ni göra med dessa symptom/skada som jag inte vet vad det är, vad kan det vara". Tyvärr frekvent förekommande på forumet!