Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en liten fundering angående att lägga ut hö i hagen på kvällen. Ni som vet, innehåller hö så mycket vatten att det verkligen...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Jastelaraber
·
L
Hästvård hur gör ni när ni visiterar en häst? hru ofta gör ni det?
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: suisyola
·
B
Hästvård När är det dags att ta träckprov för att mäta maskangrepp? Som jag har förstått så sover ju många maskar över vintern. När vaknar dem...
Svar
9
· Visningar
830
Senast: Mammadutt
·
S
Hästvård HEJ! jag ska köpa en varmblods hingst som är jätte snäll å lungn. MEN....dom vill inte ha nån hingst i stallet, så jag undrar om man kna...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: snor88
·
S
Hästvård hej! är det någon som vet om man kan kasterera en 10årighingst? och ungefär hur mkt det kostar? jag behöver får reda på saren så fort...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Lindis
·
J
Foder & Strö Tack alla som har hjälp mig med foderstater och allt omkring. Har hittat något som kanske kan kallas fett på pållan :bump: Och har även...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Rea
·
C
Hästvård Hur löser jag denna situation på bästa sätt? Som vissa kanske läst har jag fått veta att jag väntar tvillingar, detta är jag jätteglad...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 146
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har läst mycket om strassermetoden, och tycker den verkar vettig. Det jag nu undrar är om någon av er som utövar denna metod har hästar...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 957
Senast: wild
·
S
Hästvård Jag undrar om inte allt för många avmaskar sina hästar alldeles för ofta! Och oftast så tas det inget träckprov utan det avmaskas i...
Svar
17
· Visningar
1 205
Senast: Magdalena
·
X
Hästvård Jag har sett detta ord i många trådar, men jag fattar inte vad det betyder.. Så vad betyder konvalecens?? Tacksam om någon vill förklara...
Svar
13
· Visningar
7 087
Senast: Daydream
·
Foder & Strö Är det inte lite tråkigt här nu? Kan vi inte ha lite mer diskussioner i största allmänhet om foder och sånt? Jag börjar med en fråga...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: Gammeln
·
T
Foder & Strö Mina hästar har fri tillgång på hö. En är en gammal valack som går mkt lätt promenadridning. Han får väldigt lite kraftfoder (betfor...
Svar
16
· Visningar
1 189
Senast: Tosca
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ge min häst linfrö under en period, men jag har ingen lust att skaffa vattenkokare till stallet bara för att prova.(Jag...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Swannie
·
Foder & Strö Min unghäst ska förstås gå på bete i sommar. Har med största sannolikhet fixat ett bete där hon får gå med en jämnårig halvsyster. :)...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: majola
·
Foder & Strö Jag har funderat lite på hur jag ska dela upp kraftfodergivorna till min kuse och tänkte höra vad ni anser bäst. :) Han får kraft på...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Luff
·
H
Foder & Strö Hur länge håller det sig och är det någon idé alls att ge "gammalt" krossat korn? Har för mig att man bör göra slut på det inom två...
Svar
11
· Visningar
1 760
Senast: hästmyran
·
Hästvård Hur ung kan en häst vara första gången man tar ut en kiropraktor? Tänkte på fölskador och så.
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Corax
·
L
Hästvård de här är 3gången ja skriver en sån här tråd, men den försvinner!!!
Svar
4
· Visningar
886
Senast: lie
·
J
Foder & Strö jag har en fundering över en rekomendation jag fick när jag höll på och räknade ut foderstat för ett tag sen. Jag fick då rådet att det...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Alexandra_W
·
Z
Hästvård Hemska \"knutor\" För ca 4 månader sedan upptäckte vi att min häst va lite svullen på vänster bakben och hade typ som en grymt hård...
2
Svar
22
· Visningar
4 530
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar