drog iväg? menar du att hoven breddade sig?
Nej, hovarna drog iväg och växte snett. Nu vet jag som sagt inte hur mkt som berodde på verkningen etc (hästägaren var hovslagare själv så han skötte det själv, jag kollade aldrig upp hans utbildninge tc dock, SÅ intresserad var jag inte. Han slog på tappskor åt mig ibland och där fanns inget att klaga på iaf).
Men varken med järnskor eller barfota så var hästens hovar 'konstiga' eller hade någon tendens att dra iväg snett, men med Hippogrip blev det de mest fascinerande ivägstickarns lite kors och tvärs.
Ryttaren (distansryttare) var dock nöjd med Hippogrip ändå, men han var nere i 4 veckors verknings/skointervaller för att hålla koll så hovarna inte drog iväg snett. Och som sagt det fanns inga sådana tendenservarken barfota eller med vanliga skor.
Annars finns det ju som sagt överdragsskor som skulle kunna funka. Jag tänker på Easyboot.
Easyboot är mitt hatobjekt vad gäller 'tofflor'
De ger ofelbart skav, jag hars ett end el fula skador efter knäppet. Men ffa så funkar de inte att ha ha i hagen 12 h/dag, och def inte i djupsnö.
Men det finns ju andra typer av 'tofflor' som är bättre, både utformingsmässigt och skavmässigt. Så kan de bara lösa det där med djupsnö och lång anv per dygn så