Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag vet inte hur jag ska göra med en av mina islandshästar. Han har precis blivit normalviktig men nu ska han få börja äta gräs...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: ang
·
L
Foder & Strö Min häst är en rekordbajsare :D Han bajsar mycket inne i boxen, trots att jag har sett att han bajsar även ute i hagen. Varje dag får...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Lindi
·
M
Hästvård hej jag har en islänning (17 år) som jag tror har början på spatt, han är just nu halt på vänster bak. (går orent i trav) och jag är...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Jen80
·
L
Hästvård min syster märkte för någon dag sedan att vår häst har tappat man! om man kollar under manen så syns en lång kal rand där manen har...
Svar
13
· Visningar
3 454
Senast: hanoirocks
·
O
Hästvård Min pålle fick en hovböld på vänster framhov för ca 3veckor sedan. Hovslagaren kom och tog bort den när han skodde om. Tyvärr så kunde...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Osis
·
Hästvård Det drabbades min häst av idag. Jag har väntat på det i flera år. Har under en månad vänjt in henne på gröngräs. I natt var första...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: skjootan
·
M
Hästvård Hej, Har ett travare som har haft inflammation i v. framknä+bägge hovlederna. Har innan haft inflammation i bägge framknäna. Hon är nu...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Marshal
·
R
Foder & Strö Hingsten ska ju givetvis få gå på gräs i sommar,men kan inte ha honom ute på natten pga. vissa omständigheter. Han kommer att få gå ut...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: Dragonfruit_
·
R
Hästvård Var i stallet på förmiddagen och pållen var helt normal i hagen. Fick ett sms vid insläppsdags om att han inte var helt ok i ett ben...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Raeman
·
M
Hästvård Vad ska man göra när hästen hackar med huvudet?
Svar
5
· Visningar
719
Senast: snurrgunga
·
P
Hästvård Om man tar hem hästar som man inte har en aning om hur/om dom blivit avmaskade, vila/vilket avmaskningsmedel bör man då använda? Och...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Rea
·
Hästvård Hej alla kunniga! :bow: Jag avmaskade min häst med dubbeldos Fyrantel för 18 dagar sedan. Innan avmaskningen gick hon i en gräshage, hon...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Magica
·
N
Foder & Strö hej, jag har en 1-årig shetlandshingst som har en förkärlek till att välta spannar mm. igår satte jag ut en mineralbalja(för betet)och...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: janta
·
M
Hästvård Håller på att renovera stallet och undrar var man kan hitta normaer för ventiltion i stall. Ex. hur många ventilitonsinsläpp man...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Zaga
·
E
Svar
11
· Visningar
991
Senast: Emmizen85
·
O
Foder & Strö Hur mycket kostar en säck med soja ungefär? Brukar det finnas att köpa på Granngården? Emma.
Svar
1
· Visningar
574
Senast: prince77
·
Hästvård Fölen är födda 9 och 12 maj. Stona avmaskades med Noromectin 10 april. Ska stona avmaskas 5 juni och fölen när de är 8 veckor? Eller ska...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Magdalena
·
R
Foder & Strö Vilket avmaskningsmedel är bäst innan bete?
Svar
12
· Visningar
1 019
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min ena häst har fått konstiga bett/utslag på kroppen... Och vi vet inte vad som kan vara orsaken. Det ser ut som små bitmärken på...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: cross
·
S
Hästvård Vad använder ni för flugmedel och hur tycker ni att de funkar? Man vet ju aldrig om det som står på flaskan/burken verkligen stämmer...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: cross
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka