Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Är det någon som vet exakt hur länge efter en kastrering som hästen kan ha livsduglia spermier kvar?
Svar
2
· Visningar
762
Senast: marli
·
E
Hästvård Kan man använda det till häst? Ungefär samma sak som Switch Pour On, men till för kor och så är det något billigare. I vårt stall har...
Svar
2
· Visningar
1 488
Senast: Egonson
·
Hästvård Diskutera med hovis idag när han kom för att verka och sko vad han trodde om att låta pållan vara utan skor. Han var väldigt positiv...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: sture
·
Hästvård Ja, det låter äckligt, men bilder på de olika inälvsparasiterna, vet ni var jag hittar det på internet?
Svar
10
· Visningar
1 018
Senast: Gustava
·
S
Hästvård Min häst har varit halt och har då varit lindad. Vilket är bäst: Att ta av lindorna på natten då hon ligger ner och vilar i boxen och...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: solbacka1
·
B
Foder & Strö Tävlingspållarna har nu en veckas semester från all ridning och motion, går i hagen och bara latar sig och leker. Dessvärre har de båda...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: BJÖRKIS
·
L
Hästvård Hur får en häst fång? Och vad är det egentligen som händer med hästen? Nån som vet :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
676
Senast: tott
·
Hästvård Jag har alltid varit motståndare till att ge hästar lök (oavsett sort) bara av den enkla anledningen att de aldrig skulle söka upp och...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: goamarie
·
Hästvård Min käre kuse är en sådan där "gall-häst". Sedan förra sommaren har han haft kotledsgallor (antar jag att de kallas, den vanligaste...
Svar
13
· Visningar
2 475
Senast: sthlm23
·
J
Hästvård Har precis hittat hästen ute i hagen med tjockt framben från knäet till kotan, och halt. Skrittar på bra men med tydlig haltning. Känns...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 740
Senast: goamarie
·
I
Hästvård min häst har fått så mycker gaser i magen senaste dagarna. finns det nåt man kan ge dom så det försvinner :confused:
Svar
12
· Visningar
2 899
Senast: Colleen
·
Foder & Strö Är nervös nu, för jag har en ponny för första gången och har inte riktigt koll på det här med bete-ponnysar-fång. Det här är ett russ...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: arabia
·
E
Foder & Strö Nu har jag äntligen fått sommarbetet som jag ville ha. En stor gräshage nära mitt hem. Men hur ska jag göra med min lilla...
Svar
8
· Visningar
725
Senast: arabia
·
Hästvård Hur går en kastrering av en hingst till? Hingsten i stallet ska kastreras idag och jag erbjöd mig att vara med och hälpa till med något...
2
Svar
35
· Visningar
2 392
Senast: prince77
·
M
Hästvård Vad är bästa sättet att "härda" hovarna på så att pålle vänjer sig vid att de slits samt att han blir mindre ömfotad? Skorna åkte av 1...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: HannaZ
·
S
Hästvård Det kommer ut en hästmassör till stallet på måndag. Hästen har börjat grina när man sadlar, dock inget när man sitter upp eller rider...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: bengall
·
S
Hästvård Jag undrar lite över vilka tecken man ska se på en häst med magsår eller magkatarr? Jag har hört att "hödoppning" ska vara ett tecken på...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: Zii
·
L
Foder & Strö Hur mkt kostar eran havre? En bonde i min stad tar 119 kr för 50 kg havre.. billigt eller dyrt??
2
Svar
24
· Visningar
2 060
Senast: piggis_83
·
M
Foder & Strö Jag sitter och läser hästens närningsbehov och utfodring. Jag tycker det är lite rörigt med dom olika kvoterna det står olika på olika...
Svar
15
· Visningar
1 181
Senast: MIE83
·
J
Hästvård Hej! Undrar bara hur många som har sina hästar ute nu dygnet runt och som har slutat gett dem hö.
2
Svar
24
· Visningar
1 601
Senast: Widerberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka