Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Ni som har gjort detta hos Analycen, vilken analys är det man brukar välja? Förmodar att det är "Näringsmässig analys beräknad för HÄST...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: snofflan
·
M
Hästvård Imorgon är det dags för tandraspning. Hästen är väldigt rädd för sådant. Så jag har funderat på om veterinären kan ge en lugnande...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Jag vet en islandshäst som knappt har hull eller muskler, men ändå så har hon en hjärtformad bakdel. Samtidigt som en varmblodshäst som...
Svar
7
· Visningar
2 821
Senast: hanoirocks
·
Z
Foder & Strö Har en liten fundering som jag skulle behöva lite tips på. Det är nämligen så att i år ska min häst inte få gå på bete som hon brukar...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: goamarie
·
S
Hästvård har funderat ett tag på att stubba manen på min ponny, men jag är lite osäker... hur gör man? :o :confused:
Svar
6
· Visningar
936
·
P
Hästvård Vet ej om detta ligger på rätt forum men jag testar. har ett ponnysto hemma som är från england. Har haft henne sen feb och nu så har...
Svar
12
· Visningar
941
·
Hästvård Hmmm, min häst har fått som kala fläckar i ansiktet. Tydligen så skulle de bero på att han blev svettig i ansiktet och det bildas något...
Svar
17
· Visningar
1 979
·
Foder & Strö Jag har tidigare köpt salt från krafft. Köpte det förra året men har inte haft det på ett tag. Nu skall granngården läggas ner där jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 855
·
A
Hästvård \"Venogram (?)\" Jag har fått tips att genomföra en ”venogram”, jag vet vad det är men vad heter det på svenska? Vilka kliniker har...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: armada
·
M
Hästvård Pga. problem med ekonomin är det väldigt tight med tre hästar. Vill inte sälja, utan ser det som en sista utväg om den ens existerar...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: fiaskurken
·
Foder & Strö Jag har en arab som smalnar av under våren. (han är 17 år) Min fråga är: Finns det något foder som är mera fettbildande? Jag ger redan...
Svar
8
· Visningar
803
Senast: Cesam
·
Hästvård Bör man ryka hästen som vanligt, och skölja av den när man använder swift? Eller ska man bara ta lite där sadeln ligger? Jag vill ju...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: palle
·
J
Hästvård Min häst ska få bli barfota och jag undrar om någon har hört någonting negativt om strasser metoden? När man verkar hoven enligt vid...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Tez1
·
Z
Hästvård Om man har röntgat sin häst för dyra pengar och vill ha kopior plåtarna så tycker jag att man borde få det för en billig peng (porto och...
Svar
5
· Visningar
1 141
Senast: hjalle
·
J
Foder & Strö sånt här vet jag lite om,bara så ni vet. Jag har ett c-ponnysto som är 11 år och går ca 5 h/dag på gräs,vänjer sig så smått. När hon...
Svar
7
· Visningar
1 534
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Min Lilla Shettisdam på tre år har blivit otroligt svullen precis bakom käken, har ingen aning vad det exakt heter men mellan käken...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: inapina
·
Foder & Strö Har idag varit iväg och hämtat ett lass prima balhö (skulltorkat och balat i veckan). Med mkt timotej. Bonden gissade på att det kunde...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Cilva
·
Hästvård Någon med erfarenhet av detta? Vi hade ut en sadelutprovare idag då våra sadlar sitter otroligt dåligt - jag har ridit barbacka en tid...
Svar
0
· Visningar
1 926
Senast: Yrja
·
E
Foder & Strö många veterinärer rekommenderar ju beviplex som b vitamintillskott, antingen intramuskulärt eller i flytande lösning som blandas i...
Svar
14
· Visningar
2 059
Senast: Minelli
·
M
Hästvård \"halt\" häst min häst hade busat runt en jävla massa i hagen i förr går. han hade trampat av sig en sko, bara skon, inge hov eller...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: MissNegativ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka