Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har en märklig skada? på vänstra låret, lite högre upp mot rumpan liksom. Antog först att det var en sparkskada...
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Raeman
·
Hästvård Knasig fråga, jag vet, men ändå. Jag har nu tagit hem mina två hästar och håller på att vänja dem vid betet. Nu har vi kommit så långt...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: milly
·
T
Hästvård Mitt 16-åriga arabsto har pollenallergi. Jag upptäckte det för första gången i augusti förra året, hon stod och bukandades/flämtandades...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: IngelaH
·
L
Foder & Strö salttilskott --> ökat saltbehov? Har sedan ngåra dagar börjat ge hästen löst salt istället för saltstenen, dels för att hon äter MKT...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Sunnan
·
M
Foder & Strö Halm som \"tilltugg\" - men vilken sort? Hej. Har en pålle som som står på spån och som behöver lite förströelse i form av halm. Men...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Mirakla
·
B
Hästvård Hur länge tar det innan hästen är frisk? Hur stor är risken att man måste avliva den? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 184
C
Hästvård Märkte för ca 1v sedan att min häst blev lite väl svettig efter ett lätt dressyrpass i hagen, men tänkte inte så mycket på det då för...
Svar
10
· Visningar
1 085
Hästvård För 3,5 månader sedan bytte jag stall. Anledningen var att i det nya stallet finns stora gräshagar samt paddock. Hästarna är ute mycket...
Svar
2
· Visningar
1 024
Senast: sture
·
D
Hästvård Fång ? Finns det några särskilda tecken på det ? klart det finns :smirk: men t.ex som vita fläckar i hoven osv ? . Min lilla gumma har...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: sissu
·
M
Hästvård Hur går det ihop? Har läst att man inte ska avmaska tidigare än 2 veckor efter hästen har fått ex. lugnande medel, men vad gäller med...
Svar
10
· Visningar
1 102
Senast: majja22
·
T
Foder & Strö till er som har shettisar. hur ser eran foderstat ut? och vad fick dom när dom var runt året? något speciellt man ska tänka på vid...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Hästvård Upptäckte för 1,5 vecka sedan att min inhyrnig som jag har fulla ansvaret för hade lite mugg. Jag tvättade rent och smörjde med...
Svar
14
· Visningar
1 829
Senast: Korven
·
E
Hästvård hej. såklart att det är olika från fall till fall, och jag ska höra efter med vet. MEN är det någon här som har någon erfarenhet av...
Svar
14
· Visningar
3 690
Senast: Clintan
·
I
Hästvård min kompis ponnie har nestan alltid lite galliga bakben, jag undrar varför blir dom galliga? det brukar gå bort efter hon har ridit ett...
Svar
4
· Visningar
1 836
Senast: Raeman
·
S
Foder & Strö Ni som har gjort detta hos Analycen, vilken analys är det man brukar välja? Förmodar att det är "Näringsmässig analys beräknad för HÄST...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: snofflan
·
M
Hästvård Imorgon är det dags för tandraspning. Hästen är väldigt rädd för sådant. Så jag har funderat på om veterinären kan ge en lugnande...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Jag vet en islandshäst som knappt har hull eller muskler, men ändå så har hon en hjärtformad bakdel. Samtidigt som en varmblodshäst som...
Svar
7
· Visningar
2 831
Senast: hanoirocks
·
Z
Foder & Strö Har en liten fundering som jag skulle behöva lite tips på. Det är nämligen så att i år ska min häst inte få gå på bete som hon brukar...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: goamarie
·
S
Hästvård har funderat ett tag på att stubba manen på min ponny, men jag är lite osäker... hur gör man? :o :confused:
Svar
6
· Visningar
937
·
P
Hästvård Vet ej om detta ligger på rätt forum men jag testar. har ett ponnysto hemma som är från england. Har haft henne sen feb och nu så har...
Svar
12
· Visningar
943
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V