Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hmmm, min häst har fått som kala fläckar i ansiktet. Tydligen så skulle de bero på att han blev svettig i ansiktet och det bildas något...
Svar
17
· Visningar
1 986
Senast: goamarie
·
Foder & Strö Jag har tidigare köpt salt från krafft. Köpte det förra året men har inte haft det på ett tag. Nu skall granngården läggas ner där jag... 2
Svar
25
· Visningar
1 856
Senast: goamarie
·
A
Hästvård \"Venogram (?)\" Jag har fått tips att genomföra en ”venogram”, jag vet vad det är men vad heter det på svenska? Vilka kliniker har...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: armada
·
M
Hästvård Pga. problem med ekonomin är det väldigt tight med tre hästar. Vill inte sälja, utan ser det som en sista utväg om den ens existerar...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: fiaskurken
·
Foder & Strö Jag har en arab som smalnar av under våren. (han är 17 år) Min fråga är: Finns det något foder som är mera fettbildande? Jag ger redan...
Svar
8
· Visningar
803
Senast: Cesam
·
Hästvård Bör man ryka hästen som vanligt, och skölja av den när man använder swift? Eller ska man bara ta lite där sadeln ligger? Jag vill ju...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: palle
·
J
Hästvård Min häst ska få bli barfota och jag undrar om någon har hört någonting negativt om strasser metoden? När man verkar hoven enligt vid...
Svar
12
· Visningar
1 490
Senast: Tez1
·
Z
Hästvård Om man har röntgat sin häst för dyra pengar och vill ha kopior plåtarna så tycker jag att man borde få det för en billig peng (porto och...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: hjalle
·
J
Foder & Strö sånt här vet jag lite om,bara så ni vet. Jag har ett c-ponnysto som är 11 år och går ca 5 h/dag på gräs,vänjer sig så smått. När hon...
Svar
7
· Visningar
1 534
Senast: Yrja
·
S
Hästvård Min Lilla Shettisdam på tre år har blivit otroligt svullen precis bakom käken, har ingen aning vad det exakt heter men mellan käken...
Svar
5
· Visningar
676
Senast: inapina
·
Foder & Strö Har idag varit iväg och hämtat ett lass prima balhö (skulltorkat och balat i veckan). Med mkt timotej. Bonden gissade på att det kunde...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Cilva
·
Hästvård Någon med erfarenhet av detta? Vi hade ut en sadelutprovare idag då våra sadlar sitter otroligt dåligt - jag har ridit barbacka en tid...
Svar
0
· Visningar
1 927
Senast: Yrja
·
E
Foder & Strö många veterinärer rekommenderar ju beviplex som b vitamintillskott, antingen intramuskulärt eller i flytande lösning som blandas i...
Svar
14
· Visningar
2 061
Senast: Minelli
·
M
Hästvård \"halt\" häst min häst hade busat runt en jävla massa i hagen i förr går. han hade trampat av sig en sko, bara skon, inge hov eller...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: MissNegativ
·
T
Hästvård Vad beror det på om en liten del av korset är insjunket, dvs. hästens rumpa är rund men insjunken precis vid korset.
Svar
3
· Visningar
1 779
Senast: jeslin
·
M
Hästvård \"Prickar\" i örat... Mitt tinkersto har fyra gula prickar, nästan som små skorpor, i ett öra. Vad kan det vara? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 907
Senast: Qodrofenia
·
H
Foder & Strö Jag skulle vilja veta vad ni tror händer om man bantar en häst i överhull (några extra cm fett runt magen) på 5 kg halm, 50 g vetekli...
Svar
17
· Visningar
1 954
Senast: Happy
·
Hästvård Någon som ger e-vitamin till äldre hästar? Märkte ni någon skillnad? Det sägs ju att det är bra för muskler och leder.
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: sanwan
·
Hästvård Är det någon som har några erfarenheter av dessa häst djojor. Min medryttarhäst är för tillfället barfota, och vi funderar på att låta...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Kickis
·
N
Hästvård Min skötiis tål, antagligen, inte äpplen, eftersom det börjar rinna ur baken på stakkarn så fort han får ett :S Är det någon mer som...
Svar
4
· Visningar
1 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Barfotaboots!
Tillbaka