Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Vad beror det på om en liten del av korset är insjunket, dvs. hästens rumpa är rund men insjunken precis vid korset.
Svar
3
· Visningar
1 769
Senast: jeslin
·
M
Hästvård \"Prickar\" i örat... Mitt tinkersto har fyra gula prickar, nästan som små skorpor, i ett öra. Vad kan det vara? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 901
Senast: Qodrofenia
·
H
Foder & Strö Jag skulle vilja veta vad ni tror händer om man bantar en häst i överhull (några extra cm fett runt magen) på 5 kg halm, 50 g vetekli...
Svar
17
· Visningar
1 954
Senast: Happy
·
Hästvård Någon som ger e-vitamin till äldre hästar? Märkte ni någon skillnad? Det sägs ju att det är bra för muskler och leder.
Svar
3
· Visningar
1 237
Senast: sanwan
·
Hästvård Är det någon som har några erfarenheter av dessa häst djojor. Min medryttarhäst är för tillfället barfota, och vi funderar på att låta...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Kickis
·
N
Hästvård Min skötiis tål, antagligen, inte äpplen, eftersom det börjar rinna ur baken på stakkarn så fort han får ett :S Är det någon mer som...
Svar
4
· Visningar
1 108
E
Hästvård Jag har 2 st shettis hingstar på 2 år. Idag när jag tagit ut ena shettisen på en promenad och skulle sätta ihop dom igen så gormade båda...
Svar
3
· Visningar
738
S
Foder & Strö Vad ger ni era hästar om de går på bete men ändå rids och tränas dagligen? :bump:
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: nogat
·
G
Hästvård Min häst svettas (mycket) från "stick-hålet" och uppåt mot mankammen ca 10 cm åt vardera hållet, en stund efter jag givit sprutan...
2
Svar
30
· Visningar
2 567
Senast: Colombia_Girl
·
M
Hästvård I söndags blödde pållan näsblod när jag tog in henne från hagen, helt röd om snoken var hon stackarn. Jag torkade rent och det var inget...
Svar
15
· Visningar
8 896
Senast: MaLu
·
Hästvård Jag har fått reda på att en av mina travare eventuellt har haft hjärtmuskelinflammation som två-åring. Det gör ju att man ställer sig...
Svar
8
· Visningar
4 132
Senast: ghost
·
Foder & Strö Någon som ger det? Märkte ni någon skillnad? Det ska ju vara bra för muskler och leder.
Svar
4
· Visningar
785
Senast: rickie
·
F
Hästvård Har läst på kartong och bipacksedel fram och baklänges utan att hitta skuggan av en rekommendation. Någon som vet?
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Fifflan
·
Foder & Strö Var i väg och hämtade nästan 500kg hö nu...färdigt och klart för installningen till hösten. Höt var jättebilligt och luktar bra (får se...
Svar
5
· Visningar
797
B
Foder & Strö 0,5 kilo helhavre om dagen till isis på MASTIGT bete som knappt motioneras... Inte logiskt eller hur? ringer FÅNG i öronen på mig...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: beagle
·
H
Hästvård Min häst har svamp i ena örat, vet inte hur länge han har haft det för jag köpte honom för 14 dagar sen. Men hade det i alla fall när...
Svar
15
· Visningar
11 505
Senast: Hästbiten
·
B
Foder & Strö besökte att stall häromkring och kollade runt lite, insåg att ingen av hästarna hade någon saltsten.. dessa hästar jobbar varje dag...
2
Svar
20
· Visningar
1 905
Senast: Neisti
·
Foder & Strö Ettåringen går ut på bete med ett gäng lika gamla slynglar nästa helg. Hittills har han ju ätit enligt en ordemtligt uträknad foderstat...
Svar
12
· Visningar
1 402
J
Hästvård hej. nu e det så här med mitt 11-åriga c-ponnysto att hon har fått gallor på bakbenen,av gräset. Hon är även riktigt,riktigt fet,har...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: RebeckaKihlberg
·
S
Foder & Strö Halmen i vårat stall är jätte dålig det är nästan rena dammklumpar. Och om man ska strö ut det till hästen så blir man å hosta och ett...
Svar
8
· Visningar
2 381
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka