Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har precis fått hämta hem shettisstoet med föl från djursjukhuset i Strömsholm. Jag fick köra dit dom i torsdags, när den lille var 10...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: cilvia
·
Foder & Strö går det att köpa mindre säckar någonstans? Trode inte min häst "tålde" havre, men foderstaten var helt fel från början, och jag anser...
Svar
3
· Visningar
662
R
Hästvård det är jag det. Kan inte bestämma mig hur jag ska göra med betessläppet. Just nu går min pålle i en stor hage mellan kl. 8-18 på...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Rapid
·
Hästvård Har det kommit ut några nya medel, behandlingsmetoder ? Hur är det med ökozon igentligen. ÄR det någon som faktiskt kan bevisa att det...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: blåvinge
·
Hästvård Matte är nu väldigt orolig så snabba svar uppskattas! Mitt föl som endast är 1 dygn har ännu inte bajsat. Jag har läst och kollat i...
Svar
14
· Visningar
6 413
Senast: _moa_
·
Hästvård Fullt av knasiga frågor i mitt huvud i dag. Men ändå: Min häst älskar att galoppera fort och länge. Ännu mer älskar hon att hoppa, blir...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Zaga
·
M
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har en märklig skada? på vänstra låret, lite högre upp mot rumpan liksom. Antog först att det var en sparkskada...
Svar
6
· Visningar
1 274
Senast: Raeman
·
Hästvård Knasig fråga, jag vet, men ändå. Jag har nu tagit hem mina två hästar och håller på att vänja dem vid betet. Nu har vi kommit så långt...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: milly
·
T
Hästvård Mitt 16-åriga arabsto har pollenallergi. Jag upptäckte det för första gången i augusti förra året, hon stod och bukandades/flämtandades...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: IngelaH
·
L
Foder & Strö salttilskott --> ökat saltbehov? Har sedan ngåra dagar börjat ge hästen löst salt istället för saltstenen, dels för att hon äter MKT...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Sunnan
·
M
Foder & Strö Halm som \"tilltugg\" - men vilken sort? Hej. Har en pålle som som står på spån och som behöver lite förströelse i form av halm. Men...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Mirakla
·
B
Hästvård Hur länge tar det innan hästen är frisk? Hur stor är risken att man måste avliva den? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 183
C
Hästvård Märkte för ca 1v sedan att min häst blev lite väl svettig efter ett lätt dressyrpass i hagen, men tänkte inte så mycket på det då för...
Svar
10
· Visningar
1 085
Hästvård För 3,5 månader sedan bytte jag stall. Anledningen var att i det nya stallet finns stora gräshagar samt paddock. Hästarna är ute mycket...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: sture
·
D
Hästvård Fång ? Finns det några särskilda tecken på det ? klart det finns :smirk: men t.ex som vita fläckar i hoven osv ? . Min lilla gumma har...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: sissu
·
M
Hästvård Hur går det ihop? Har läst att man inte ska avmaska tidigare än 2 veckor efter hästen har fått ex. lugnande medel, men vad gäller med...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: majja22
·
T
Foder & Strö till er som har shettisar. hur ser eran foderstat ut? och vad fick dom när dom var runt året? något speciellt man ska tänka på vid...
Svar
15
· Visningar
1 004
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Hästvård Upptäckte för 1,5 vecka sedan att min inhyrnig som jag har fulla ansvaret för hade lite mugg. Jag tvättade rent och smörjde med...
Svar
14
· Visningar
1 826
Senast: Korven
·
E
Hästvård hej. såklart att det är olika från fall till fall, och jag ska höra efter med vet. MEN är det någon här som har någon erfarenhet av...
Svar
14
· Visningar
3 684
Senast: Clintan
·
I
Hästvård min kompis ponnie har nestan alltid lite galliga bakben, jag undrar varför blir dom galliga? det brukar gå bort efter hon har ridit ett...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Raeman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna