Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag har hört att fodertran är ett bra fodertillskott men man har ju så klart ett par frågor. Vad är det bra för? Hur mycket ska man ge...
Svar
7
· Visningar
1 348
Senast: kvarngården
·
T
Foder & Strö jag och stallägaren ska göra en foderstat till min shettis men jag har aldrig pratat med henne själv förrns nu (jag har precis flyttat...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Låter jättekonstigt...men jag undrar: Har fått svar på träckprov = O EPG. Så nu vid betessläpp behöver jag alltså inte maska av...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Nellis
·
Hästvård Som om inte problemen med hans hormoner och personlighet var nog så har jag haft på känn att något annat inte stämmer varefter tiden...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: nipa
·
J
Foder & Strö Jag vet att föl kan få diarre och inte ska ha fri tillgång till saltsten. Men, när kan man börja ha det? Eftersom det finns både små och...
Svar
5
· Visningar
821
Hästvård Nu när hostan äntligen har gett med sig :) (iallafall igår peppar peppar) och Novan går ute dygnet runt och lever livet glada dagar så...
Svar
15
· Visningar
863
Senast: Shaggy
·
K
Foder & Strö Nu i betessläpp-tider så kommer många trådar kring detta och risken för fång. Men vad är det eg. som gör att denna foderomställning är...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Krabban
·
C
Foder & Strö Asså... Nu är jag väldigt förvirrad... En kompis till mej sa att man inte ska ge det till sin/sina hästar eftersom dom blir feta...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Cronis
·
D
Hästvård Ja vilket strö är bäst för hästen hovar?
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Hur ska man göra för att slippa det? Vet ju att när pälsen väl skavts bort tar det en evighet & lite till innan det växer ut igen.. med...
Svar
9
· Visningar
973
Senast: Rea
·
Hästvård En i stallet hade ringt till apoteket och fått prata med deras vet-medicin-rådgivare. Hon sa att (för vårt lilla stall) så räckte det...
2
Svar
29
· Visningar
1 810
·
A
Hästvård Jag har en ettåring som skadade sitt öga i hagen i onsdags. Tyvärr så illa att vi fick plocka bort det högra ögat :cry:... Hon står...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: Lavinia
·
A
Hästvård En häst som har fällt i över två månader... vad kan det vara för fel med den? Normalt så tycker jag att de flesta hästar klarar av sin...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Comprende
·
M
Hästvård Vad händer med Jodopaxen när den blir gammal? Har en flaska som förmodligen är två år gammal och bäst före datumet har väl gått ut för...
Svar
10
· Visningar
5 224
Senast: martha
·
P
Foder & Strö Har som sagt ett troligtvis dräktigt b-ponny sto på 4 år. just nu äter hon 200g groov. hur mycket soja ska jag ge henne?
Svar
13
· Visningar
858
·
Foder & Strö Utav vilken anledning kan man absolut inte ge hästar nyklippt gräs :confused:. Fick höra detta idag och tjejen ifråga hade ingen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 818
Senast: Magella
·
S
Foder & Strö Lite konfundersam över hur jag ska göra; Hästen ska ut på bete efter konvalecens på box i 9 veckor och 2 veckor i liten hage. Han har...
Svar
18
· Visningar
1 179
Senast: Jessica
·
R
Foder & Strö Hejsan alla kunniga. Jag har ett litet problem. När mitt gamla hö tog slut så var jag hos en bonde o hämtade ett litet lass. Veckan...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Jessica
·
S
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att släppa shettis på bete? Om de har fått fång eller inte.. Har en shettis som jag snart ska släppa på bete...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: kvarngården
·
E
Hästvård Om man har en hingst som man vill avla på och den hingsten har patella upphakning. Kan hans avkommor få patellaupphakning efter han då?
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Domaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka