Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård MIn lilla ett åring är ullig (min son på 4 år trodde först att det var ett får!!) och alldeles tovig i pälsen, det är jätte stora tovor...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: martha
·
Hästvård Har en skimmeldam på 20 år. Så rent statistiskt borde hon ju ha melanom. Men hur upptäcker man det? Jag håller superkoll på henne så jag...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Luff
·
N
Hästvård Senskide inflamation är detta alvarligt. :confused: Någon som har erfarenheter av detta? Kan hästen rätt som det är få besvär av det...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Nattis_83
·
Hästvård Vad orsakar en Birkelandfraktur?
Svar
6
· Visningar
2 522
Senast: fejko
·
Hästvård Det är så att min lilla ponny har fått runda ringar på ryggen, där sadeln ligger, bak vid bossorna ungefär. Det är runda kala fläckar...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Millz
·
Hästvård Lite bakgrund för er som missat mina tidigare trådar: För drygt 5 veckor sedan skadade min pålle sitt ena framben, diagnosen han fick... 2
Svar
36
· Visningar
2 906
Senast: Colombia_Girl
·
N
Hästvård Jag vet inte hur jag ska förklara detta så jag vore tacksam för alla idéer som ni kan komma med. Min lilla tvååring är brunstig och när...
Svar
1
· Visningar
905
Hästvård ja, vad är det som gör att hästen får fång??? finns det olika sorters fång??? har aldrig funderat riktigt över detta tidigare men nu...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: josse_horses16
·
A
Hästvård En vän har en häst som har aldeles för fuktiga hovar, han tappar skor hela tiden. Någon som har ett eller flera bra tips på hur man kan...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Vart får man tag på MSM? Min equiterapeut har rekommenderat det till min pålla som vrickat sig i hovleden. Enligt ET så finns det på... 2
Svar
24
· Visningar
1 795
Senast: Francess
·
Hästvård Nu är sommaren här. Tömma boxarna rengöra hela stallet. I dag har jag tömt en box. Det är jobbigt. Jag spolar och skurar med...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Francess
·
K
Foder & Strö Nån som vet nåt om "Alg-Börjes Fodertillskott"? Funkar det bra? Tycker era hästar om det? O.s.v. Eller nån annan återförsäljare av en...
Svar
15
· Visningar
1 756
Hästvård Vad är det som gör ont när en häst är "hovöm" ? tex, efter att man tagit av skorna. Vilka område i hoven påverkas då så att det gör...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: psychogrrl
·
T
Hästvård Vad gör man när hästen har diarré? :( Det är väl gräsets fel.. Ska jag ta in henne på nätterna eller nåt, så hon inte äter lika mycket...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: Boj
·
G
Hästvård Har Era hästar fällt all päls? Min har så mycket vinterpäls kvar än. Jag som funderar på att ställa ut honom men han ser så tofsig ut nu...
Svar
15
· Visningar
973
Hästvård Hej Har fått min nya spray mot knott, broms , mygg och fästningar och är helt naturligt. Har använt det nu i ca två veckor och hade...
Svar
16
· Visningar
1 584
Senast: yrbin
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga till alla er!! Jag har en arab som tävlas och tränas ganksa mycket och håller på att bygga muskler, ganksa...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: alpha
·
Foder & Strö Eftersom jag glömt mina tabeller på skolan undrar jag om ni kan hjälpa mig. Kan någon morötters näringsvärde? :) :confused:
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Nyx
·
B
Foder & Strö Är det för mkt att ge 1,2 kg kraftfoder vid ett enda tillfälle under dagen? Mina äter just nu 0,7 kg på kvällen, men hingsten har gått... 2
Svar
28
· Visningar
1 919
Senast: skumpan2000
·
Hästvård Jag har alltid hört att MSM inte är dopingklassat och att det inte är ngn karens på det. Nu har dock en kompis köpt MSM på djursjukhuset...
Svar
1
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Fettisdagen
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10