Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Har Era hästar fällt all päls? Min har så mycket vinterpäls kvar än. Jag som funderar på att ställa ut honom men han ser så tofsig ut nu...
Svar
15
· Visningar
972
Hästvård Hej Har fått min nya spray mot knott, broms , mygg och fästningar och är helt naturligt. Har använt det nu i ca två veckor och hade...
Svar
16
· Visningar
1 579
Senast: yrbin
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har en fråga till alla er!! Jag har en arab som tävlas och tränas ganksa mycket och håller på att bygga muskler, ganksa...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: alpha
·
Foder & Strö Eftersom jag glömt mina tabeller på skolan undrar jag om ni kan hjälpa mig. Kan någon morötters näringsvärde? :) :confused:
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Nyx
·
B
Foder & Strö Är det för mkt att ge 1,2 kg kraftfoder vid ett enda tillfälle under dagen? Mina äter just nu 0,7 kg på kvällen, men hingsten har gått...
2
Svar
28
· Visningar
1 919
Senast: skumpan2000
·
Hästvård Jag har alltid hört att MSM inte är dopingklassat och att det inte är ngn karens på det. Nu har dock en kompis köpt MSM på djursjukhuset...
Svar
1
· Visningar
857
Hästvård lillponnyn hemma visade (enligt mig) tydliga tecken på fång idag. Hon har aldrig haft detta tidigare (vad vi vet, men är relativt...
Svar
17
· Visningar
1 008
Senast: lizzie
·
D
Hästvård jag har ett problem min häst får mugg stup i kvarten. fast jag håller han så ren som möjligt? nån som har nå dunder medel eller tips mot...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: diva
·
A
Hästvård Vad anser ni är karkatäristiskt för en trångskodd häst. Vet ni också om/ vart det finns bilder? Och, omvänt. Hur mycket utlagda skor är...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: fejko
·
E
Hästvård Ni som har ston med föl, hur gör ni nu när det är regnigt och kallt ute? Låter ni dem stå inne, eller går de ute oavsett väderlek? Isf...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Egonson
·
S
Hästvård cVi hade massören ute idag, hon kände igenom hela kroppen och pållan tyckte det var kanonskönt. Hon hittade en liten spänning i halsen...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Svartfot
·
N
Hästvård Finns det? Jag menar ex. örter o dylikt som har denna verkan. Jag vill gärna prova att ge kusen nåt som kan linda hennes...
Svar
6
· Visningar
2 578
Senast: Boj
·
L
Hästvård Usch. På onsdagär det dags igen n och det börjar kännas... Så här har det sett ut hitills. dec - 03: svullnad skena h.b. Opticorten...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: lenizen
·
Foder & Strö Men som inte innehåller så värst mkt energi? Vad kan man ge för någonting? Har väl själv svårt att påverka hästens foderstat eftersom...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Lolydodia
·
C
Hästvård Min sötis har fått knölar på ryggen. Fick först gå som barbackahäst men går nu med sadel och en fårskinnsaktig vojlock. Dom säger att...
Svar
11
· Visningar
1 053
S
Hästvård Problemen fortsätter för kollegans häst som skar upp ett sår ända intill benet för3 veckor sedan Nu är stygnen tagna för 4 dgr sedan och...
Svar
6
· Visningar
2 547
Senast: Sunnan
·
Foder & Strö Om jag köper hö nu som jag ska ha till hösten och tar en analys redan nu på det gäller den analysen även då till hösten eller ska jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
·
Foder & Strö \"Lat\" häst - mer energi Min lilla ponny är så seg när man rider på ridbanan el i ridhuset, men ute i skogen så är det en himlans...
Svar
4
· Visningar
1 367
·
Foder & Strö Har letat efter liknande trådar (var säker på att det skulle finnas någon) men inte hittat någon. Jag får om 1-2 veckor hem en 5-årig...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: superstar
·
Foder & Strö Ska börja ge min häst hö i stället för hösilage eftersom hon blivit dålig 2 gånger i år av silaget vi haft.... Har tyvärr ingen analys...
Svar
1
· Visningar
678
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka