Tack för era svar! :D

Via en av hemsidorna ni tipsade om hittade jag en återförsäljare i Örebro. Har de inte hemma kan jag ju beställa via internet.
/Lizzie

Jag vet vad det är, tar det själv och har nästan 1 kg hemma i kylen! Har dock för mig att det står att om man inte tagit det innan ska man inte börja om/när man är gravid. Undrar därför om det är samma med hästar? Det har ju en viss avgiftande effekt på kroppen.

Och man ska börja med väldigt lite! Och öka långsamt. Är det samma för hästar? Vilken mängd ska man i så fall börja med och vad kan en lämplig slut-dos vara? Mitt sto är äldre (21) och tämligen stel i lederna bak, det knakar en hel del om henne, speciellt om hon är inne på nätterna. Det blir bättre när hon går ute dygnet runt. Men eftersom det har regnat alternativt varit kallt här på nätterna senaste tiden har jag inte velat släppa ut henne och fölet dygnet runt ännu. Nästa helg ska de i vilket fall som på bete, så då blir det som det blir. Fölet är född den 5/4.

:)

Jag har inte gett det själv i ren form till häst( men som komponent i flexijointen) 15-20 gr/dag är rek dos...ALLT skall man ju vänja in sakta...

Har det hjälpt dig, och isåfall med vad??

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 014
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 524
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka