Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag har en ganska smal häst. Vad kan man ge den för extrafoder?? :confused:
Svar
6
· Visningar
904
Senast: alpha
·
R
Foder & Strö Mitt sto som precis har fölat har bestämt sig för att sluta äta Groov. Ser på det som om det vore pyton. Vill inte ha med betfor heller...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Mitrolle
·
C
Hästvård Hon har gallor sedan en månad tillbaka i haserna. Detta har kommit sedan jag utökat motionen lite. Främst börjat träna henne i skritt...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: calind
·
S
Foder & Strö Hur mkt drar ni ner på kraftfodret till era hästar som arbetas i samma utsträckning som när de var uppstallade?
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Nobell
·
F
Hästvård Vi har nog tyvärr lyckats rida en häst för hårt :o , så nu har hon fått jättegallor på båda bak. Det är inte bara en, utan tre stora...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Igår när jag var i stallet så hade thurs slagit upp an av sina inkar och de blödde. *suck* Inken har han slagit upp tidigare och jag...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: angelaL
·
T
Hästvård Hästar kan ju få lösa benbitar i tex knän och så men vad heter det med ett annat ord?Vet pratade något om att de i vissa fall kan få det...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Tess82
·
M
Hästvård sällskapshästen har fått små "vårtor"... Det ser ut som "hudbildningar" eller fästingar. Hon har fått några på huvet o på magen. nån som...
Svar
13
· Visningar
3 612
Senast: goamarie
·
Foder & Strö Enligt min erfarenhet är det ganska dammigt hö i rundbal. Ni som använder det, har ni många hästar, eller hur fungerar det för er? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: goamarie
·
M
Hästvård Nu kommer den här tiden när man måste komma ihåg de olika funktionerna på de olika medlen, något som man förträngt sen sist...
Svar
6
· Visningar
1 465
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Min gamla NF-ponny 29år har ännu inte fällt sin vinterpäls. Hon blir snabbt svettig och andfådd i värmen. Hon racade 3 varv i hagen i...
Svar
13
· Visningar
1 605
Senast: Dragonfruit_
·
A
Foder & Strö Undrar hur många procent växttråd följande fodermedel har: Havre Korn Morot Betfor Betpellets Sojamjöl Vetekli Tack på förhand! mvh...
Svar
2
· Visningar
1 558
Senast: aspartam
·
S
Hästvård 19 årig valack, han får kolikanfall med ca 2 veckors mellanrum Denna kolik är värre än någonsin totalt stopp i tarmen, han har inte...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 011
Senast: Sunnan
·
Foder & Strö Min pålla har helt plötsligt slutat äta sin betfor. Iofs så går hon nu i en hage med MYCKET gräs och är antagligen mätt. Men HUR ska...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: Cronis
·
P
Hästvård Hej Om två veckor har jag haft min häst i ett år och samtidigt fyller han år. Han har verkligen varit jätteduktig detta året och jobbat...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: superstar
·
C
Hästvård Nu vill jag höra era recept på pälsglans och myggmedel och annat om ni har :) Pälsglans Sköljmedel och vatten (används bara i svansen)...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: pinky
·
Hästvård Novan går ute dygnet runt sen några veckor och har blivit helt sönderbiten av olika flygfän. Jag provade då att switcha henne och hällde...
Svar
4
· Visningar
1 469
Senast: majja22
·
H
Foder & Strö Jag ger min häst vetekli nu men det är snart dags för betessläpp. Jag funderar på om jag skulle byta ut veteklin mot betfor för att får...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Vi har fått ett äldre sto till stallet som skall gå på sommarbete hos oss. Stoet har nåt konstigt fenomen på sitt ena framben. Området...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: tinaiva
·
Hästvård Jag har börjat tvättat henne med mjällshampo, har gjort det två gånger här i maj när det har varit varmt. Jag undrar nu hur de får...
Svar
9
· Visningar
1 599
Senast: Xenah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023