Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fick svaret på hö analysen förut och hur var det nu igen jag räknade?? Var det råprotein g/kg foder eller var det smältbartråprotein...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Vill ha privat meddelande från någon eller några som är duktiga på benställningar. Har hittat en häst jag är oerhört intresserad av och...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Boj
·
L
Hästvård När man missat vaccinationen och måste göra om grundvaccinationen, hur många veckor ska det gå mellan sprutorna då? Och hur många dagar...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Janina
·
M
Hästvård Mitt 21 åriga hbl sto har fått problem med ett framben. Först trodde jag att det var mugg och behandlade mot detta. Det hjälpte inte och...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Qodrofenia
·
N
Hästvård Jag hörde av en stuteriägare att man kunde ge nån sorts allergimedicin till hästar som har eksem, den skulle mildra klådan. Medicinen...
Svar
12
· Visningar
2 143
·
L
Hästvård hur pass farligt är det att ge maskmedel som går ut första maj 2004? Hade maskmedel kvar sen förra året och insåg igår då jag kollade på...
Svar
6
· Visningar
1 174
Hästvård MIn lilla ett åring är ullig (min son på 4 år trodde först att det var ett får!!) och alldeles tovig i pälsen, det är jätte stora tovor...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: martha
·
Hästvård Har en skimmeldam på 20 år. Så rent statistiskt borde hon ju ha melanom. Men hur upptäcker man det? Jag håller superkoll på henne så jag...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Luff
·
N
Hästvård Senskide inflamation är detta alvarligt. :confused: Någon som har erfarenheter av detta? Kan hästen rätt som det är få besvär av det...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Nattis_83
·
Hästvård Vad orsakar en Birkelandfraktur?
Svar
6
· Visningar
2 520
Senast: fejko
·
Hästvård Det är så att min lilla ponny har fått runda ringar på ryggen, där sadeln ligger, bak vid bossorna ungefär. Det är runda kala fläckar...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Millz
·
Hästvård Lite bakgrund för er som missat mina tidigare trådar: För drygt 5 veckor sedan skadade min pålle sitt ena framben, diagnosen han fick...
2
Svar
36
· Visningar
2 906
Senast: Colombia_Girl
·
N
Hästvård Jag vet inte hur jag ska förklara detta så jag vore tacksam för alla idéer som ni kan komma med. Min lilla tvååring är brunstig och när...
Svar
1
· Visningar
903
Hästvård ja, vad är det som gör att hästen får fång??? finns det olika sorters fång??? har aldrig funderat riktigt över detta tidigare men nu...
Svar
18
· Visningar
1 438
Senast: josse_horses16
·
A
Hästvård En vän har en häst som har aldeles för fuktiga hovar, han tappar skor hela tiden. Någon som har ett eller flera bra tips på hur man kan...
Svar
9
· Visningar
1 568
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Vart får man tag på MSM? Min equiterapeut har rekommenderat det till min pålla som vrickat sig i hovleden. Enligt ET så finns det på...
2
Svar
24
· Visningar
1 795
Senast: Francess
·
Hästvård Nu är sommaren här. Tömma boxarna rengöra hela stallet. I dag har jag tömt en box. Det är jobbigt. Jag spolar och skurar med...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Francess
·
K
Foder & Strö Nån som vet nåt om "Alg-Börjes Fodertillskott"? Funkar det bra? Tycker era hästar om det? O.s.v. Eller nån annan återförsäljare av en...
Svar
15
· Visningar
1 755
Hästvård Vad är det som gör ont när en häst är "hovöm" ? tex, efter att man tagit av skorna. Vilka område i hoven påverkas då så att det gör...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: psychogrrl
·
T
Hästvård Vad gör man när hästen har diarré? :( Det är väl gräsets fel.. Ska jag ta in henne på nätterna eller nåt, så hon inte äter lika mycket...
Svar
6
· Visningar
1 416
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka