Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min f.d. travare är extremt het, och därmed oregerlig att rida..! :crazy: Blir mycket värre på våren, när hon får i sig gräs. Nu läste...
2
Svar
29
· Visningar
2 172
Senast: vickan
·
A
Hästvård En kompis unghäst har fastnat i ett elrep och fått tåsträckaren avskuren. Kliniken sade 5-6 månader på box och 50/50 chans att han blir...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: must
·
Foder & Strö Har länge gått och sneglat på allt som växer ute i skog och mark, och för en tid sedan gjorde jag slag i saken och köpte "Hästägarens...
2
Svar
26
· Visningar
3 112
Senast: Osis
·
T
Foder & Strö Ja, fick nog med det mesta i överskriften :) .
Svar
16
· Visningar
1 542
Senast: alice
·
Hästvård Var idag på MK med nya hästen. Hon har varit halt påolika ben sen vi köpte henne för 2 mån sedan. Det började en vecka efter att hon kom...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Welsh
·
B
Hästvård Nya hästen på jobbet är ganska mager, äter dåligt och kan ibland få panik av grimman.. Hästtandlakaren var ut idag och upptäcker...
2
Svar
27
· Visningar
1 795
Senast: LadySara
·
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till snart. Först får min pålla kolik. Koliken utlöser fång. Bytet till enbart hö ger henne hosta. Och nu...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag skrev in frågan i ett av mina inlägg i min förra tråd men tror inte att någon såg den eftersom jag inte fått nåt svar. Jag har för...
Svar
12
· Visningar
1 554
Senast: StarEmma
·
Hästvård Han är så fruktanvärt tovig i pälsen och det gör ju inte bättre att den är nästan 1 dm lång och ullig! Kan jag klippa honom (raka)...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Moniq
·
Hästvård "Får" en veterinär hålla på med alternativa behandlingar? (Har för mig att det bidde ett j-la liv om en smådjursvet för ngr få år sen)...
Svar
9
· Visningar
1 685
Senast: Lydia
·
M
Foder & Strö Såhär står det: Torrsubstans 84% Smältbart protein,foder 49 g/kg foder Energi,foder 7,8 MJ/kg foder Kalcium Ca...
2
Svar
23
· Visningar
1 563
Senast: music
·
Q
Foder & Strö Räcker det med att ge hästen hö och havre :confused:
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Filou
·
F
Hästvård Min häst snorar alltid efter ett pass där hon har blivit lite varm/ansträngd. Det spelar ingen roll om det är hopp,drssyr eller...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Filou
·
S
Hästvård hej! Min häst har nu fått gott på härligt bete i två veckor,de som bekymmrar mig är att han knappt dricker nått vatten! Kan de vara så...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: skjootan
·
E
Hästvård Hur vet man att hästen har soleksem??? Vanligt bland shettlandsponnyer??? Min häst har knutor över hela kroppen och jag kan inte koppla...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: cross
·
Hästvård Mitt islandsföl som nu är runt 21 dar gammal, har tappat päls i ansiktet. Mest en liten bit ovanför ögonen men även lite grann runt...
Svar
10
· Visningar
1 581
Senast: Demon
·
W
Hästvård Hur kan man släppa sin häst på bete o sen bara "glömma" bort den??? Släppte mina hästar på bete i fredags förmiddag. Körde dit på...
Svar
16
· Visningar
1 411
Senast: skumpan2000
·
Hästvård Har haft bettutprovare till pållen, och det var inte kul att få höra att bettet både var för långt och satt för högt upp i munnen. Samt...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: skumpan2000
·
I
Foder & Strö kan man ge linfrö så att hästen får mindre gaser i magen. Nu när han äter så mycket gräs
Svar
1
· Visningar
642
Senast: oasen
·
Hästvård En av mina hästar har idag fått fång. Jag som alltid är så noga med att vänja in dom sakta på gräs o allt. Dessutom är det inte...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka