Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur är det att använda insekts spray på högdräktigt sto? Kan man göra det utan fara? Eller är det någon sort man bör undvika? Hoppas på...
Svar
4
· Visningar
610
Hästvård misstänkt inflammation i en led, ska man då kyla eller värma? eller både och? :confused:
Svar
1
· Visningar
612
Senast: hjalle
·
Foder & Strö på betfor och mineraler? Hittade en tunna m betfor+mineraler som är inköpta sommaren-02..går dessa fortfarande att använda? De har...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: Turi
·
Hästvård Jag behöver skriva av mig litte kanse är det någon som har något råd ochså. 900kg valacken som jag akut tog hem i onsdag mår inte så...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: journeyman
·
Hästvård hur pass vanligt är de att hästar får borelia å attans de står still men den andra sjukdomen oxå.. har hittat fästingar 3 dar irad på...
Svar
8
· Visningar
1 862
Senast: LadySara
·
Hästvård Min häst blev halt vänster bak och veterinären trodde att det var för att han blivit sparkad av hästen han går med i hagen. Täcket hade...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: ako
·
Hästvård Mot knotten alltså. Idag ska jag blanda vitlöks-ättiks-insektsmedel och BADA hästen i det. Och så ska jag åka och handla ett täcke - vet...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: AnneOnym
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av \"munskydd\" för häst Som ska förhindra att den äter så mkt på betet? Vet inte vad den heter hoppas ni...
Svar
10
· Visningar
2 024
Senast: Moniq
·
C
Foder & Strö Bra fråga, va´? :D Och vad fodrar ni i så fall med, hur ofta, och varför? En annan fråga: vilken är maxgivan vetekli, dels per...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Cathrine
·
L
Foder & Strö Vet. var hos mig för någon dag sedan och sade att jag kunde slå på matolja på maten till pållen, mitt problem är att jag inte minns hur...
Svar
6
· Visningar
1 404
Senast: kiwiflicka
·
P
Hästvård Någon som vet något om skendräktighet? Min lilla shettisdam på 14 år verkar vara skendräktig. Hon har fått värsta magen, ser ut som hon...
Svar
7
· Visningar
880
Senast: eckepue
·
Hästvård Korkad fråga antagligen men jag har aldrig vad jag vet iaf sett en triangelmärkt skimmel. bruna, svarta, fuxar etc - ja. Och då blir det...
Svar
12
· Visningar
2 105
I
Hästvård dom får ju en ökad puls över kotan om dom får fång. Men en frisk häst då visst känner man lite puls där ändå
Svar
3
· Visningar
775
Senast: tott
·
T
Foder & Strö Ni som har ettåringar, fodrar ni dem med något under betesperioden? Skriv gärna med vad, hur mycket och vad för häst ni har! Tack :)...
Svar
8
· Visningar
941
Hästvård hur ser ni på att böja hästen på vet. besikning innan köp?? skillnad ung häst gammal häst?? är väl bara vi i sverige som böjer vid...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: ako
·
P
Hästvård vad är den normala tempen på en häst? jag har helt glömt bort det! helt sjukt att man kan det men jag har inte tempat mina hästar på...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Pretty_Fly
·
F
Hästvård Hur funkande det? Fick hästen nåra biverkningar, själv kan man ju må rätt kasst efter en behandling även om man sen blir bättre. Under...
Svar
5
· Visningar
2 217
Foder & Strö Jag bara undrar hur gamla föl brukar vara när de börjar äta kraftfoder? Fölis är 5 veckor och har börjat göra tappra försök att "stjäla"...
Svar
1
· Visningar
1 359
Senast: Magdalena
·
Hästvård vad är det för skillnad/likheter mellan de två sjukdomarna? När det gäller symptom och sådär. En häst som har/har haft elichia kan ju...
Svar
4
· Visningar
2 229
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Vilka delar använder man av vallörten? Blad? Blommor? Stjälkar?
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka