Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård kan någon förklara för mig vad det är som händer då en pålagring uppstår?
Svar
2
· Visningar
903
Senast: goamarie
·
D
Hästvård Hur går det till när man skintar en häst eller vad man nu säger?
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: Dragonfruit_
·
Z
Foder & Strö Jag har köpt ett komplett mineral som är av märket Hi form Australia Pty Ltd och heter Hi form VM och jag undrar om det är någon som har...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Zacke
·
  • Låst
Foder & Strö \"Betesreducerare\" Någon som använder munkorg till sin ponny? Var inne i hästsportsaffären och där hade de en dyr variant från...
Svar
1
· Visningar
1 174
Senast: mandalaki
·
Hästvård För mer än en vecka sedan upptäckte jag att min häst fått en svullnad på bringan, precis på vänster sida av den punkt där luftstrupen...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Asa_S
·
S
Foder & Strö Min häst kommer att gå i en redan betad hage nu fram till bete om några veckor. I "obetat" tillstånd brukar det finnas rejält med mat i...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: sanwan
·
Z
Hästvård Hur får man i sin häst fenylbutazonen? Jag tror att jag har provat ALLT. Det går inte att lura henne på något vis! Jag har provat att...
Svar
17
· Visningar
1 004
Senast: zazzabella
·
C
Hästvård Vet inte riktigt om tråden ligger rätt men.. Fick världens påhopp idag av en i stallet då hon reagerade över att jag hade ett bett med...
Svar
6
· Visningar
2 080
Senast: Jozze
·
S
Hästvård Min häst avmaskades i april efter att träckprov hade gjorts. Det var innan hon skulle flytta till ett nytt stall. Men när ska jag...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har jobbat ett par manader med en sexarig hast som ar krubbitare sedan ung alder, enligt agaren uppkom det under en konvalescenstid...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: aldente
·
Hästvård Kanske finns trådar om detta ämne sedan tidigare, har inte varit inne på den här forumssidan på länge.. Men det börjar ju bli "säsong"...
Svar
2
· Visningar
824
·
R
Foder & Strö Hej! Har hört att det är väldigt nyttigt med torkade brännässlor. Hur länge ska dom torkas? Vad hjälper dom mot? :bump:
Svar
3
· Visningar
887
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 180
Senast: Rea
·
Hästvård Uppdatering:\"Dålig prognos\"! Dålig prognos Idag var Zeb tillbaka på sitt sista återbesök innan betessläppet, jag kunde tvärr inte...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: ia_
·
F
Hästvård Min häst har släppts på bete för lite drygt en vecka sedan. Nu är hon rätt rejält halt på ena frambenet. Det finns ingen värme eller...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Någon som har nåt bra recept som håller allehanda odjur borta från hästarna?
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: kulirez
·
K
Hästvård Har funderat lite på det där med maskarna, och skulle vilja veta: *Om hästarna alltid går i gräshage, när avmaskar man helst första...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Kola
·
N
Hästvård Min unghäst på 3år som knappt gjort ngt, "tappar" ena bakbenet hon lyfter inte hö bak lika/ högt som vä bak. jag tog ut kiropraktier som...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Asa_S
·
Hästvård Kan man förstöra lederna på hästar med gräsbrodd? Hörde om en ponny som slet sönder ligamenten på en hopptävling på gräs.
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: kopparberg
·
K
Hästvård Vad menas? Te´x 1 grad halt? 2 grader halt? ½ grad halt?
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka