Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag käner mig väldigt okunig just nu och det är jag inte van vid. Har märkt att jag inte kan någonting om fång. Jag vill lära mig allt...
Svar
2
· Visningar
880
B
Hästvård Min lilla häst på 1 år och 1 mån har fått knölar under ganachen, eller mer exakt under hästens huvud går det in mellan skelettdelarna...
Svar
15
· Visningar
5 103
Senast: Balans
·
L
Foder & Strö Om man låter en häst gå varannan dag på bete och varannan dag i en helt gräsfri hage- är det inte väldigt stor risk för fång då??
Svar
3
· Visningar
806
Senast: MoonFlight
·
T
Foder & Strö Jag undrar hur man får reda på hur mycket hästen äter i hagen. Hur mycket energi och protein det innehåller och alltså hur mycket...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Nu är jag förbannad! Är skötare på en häst som ridskolan har på prov i en månad framöver. Bilder finns på henne här...
Svar
16
· Visningar
1 457
Senast: Basilika
·
J
Hästvård Jag har ett litet delikat problem o behöver lite stöttning! Jag har i flera veckors tid försökt boka in en tid för skoning, men min...
Svar
15
· Visningar
1 069
Senast: Jejjen
·
Hästvård Någon som vet hur lång tid försäkringsbolagen behöver för att döma ifall en häst behöver tas bort eller inte? (så att man får ut...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: LaMaya
·
Hästvård Vanliga flugmedel och mixturer (hemmagjorda)fungerar ju på flugor och i viss mån broms. Men hur gör man för att slippa fästingarna. Ena...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: goamarie
·
K
Hästvård vad är nu detta egentligen? Har hört talas om det många gånger men aldrig riktigt grepat vad det innebär... Någon som har lust att förklara? 2
Svar
25
· Visningar
8 447
·
Hästvård Har gården full av shettisar, men tro inte att det är nån av dem som får fång... Nä, men mitt fina halvblodssto blev sjuk...
Svar
13
· Visningar
2 079
Senast: Moniq
·
C
Foder & Strö Har hört någonstans att det ska vara bra mot flugor och insekter, stämmer det? :confused: Har sån där vitlök från windsor(hööks) kan...
Svar
12
· Visningar
986
Senast: Honungsblomma
·
J
Hästvård Jag är en väldigt beskyddande hästälskande person som ska köpa min första egna häst... MEN jag har även ett väldigt starkt samvete och...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Jollyembla
·
T
Foder & Strö Har fått reda på analysen på höet som min häst äter... Torrsubstans 84% Smälltbart protein 30g/kg Energi, foder...
Svar
13
· Visningar
1 591
Senast: majola
·
Hästvård Uppdatering av min greenguardtråd. Nu har min pålla svalt stoltheten och börjat beta med sin greenguard. Och djurplågeri? Tja -...
Svar
12
· Visningar
1 170
·
V
Hästvård kan någon förklara för mig vad det är som händer då en pålagring uppstår?
Svar
2
· Visningar
903
·
D
Hästvård Hur går det till när man skintar en häst eller vad man nu säger?
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: Dragonfruit_
·
Z
Foder & Strö Jag har köpt ett komplett mineral som är av märket Hi form Australia Pty Ltd och heter Hi form VM och jag undrar om det är någon som har...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Zacke
·
  • Låst
Foder & Strö \"Betesreducerare\" Någon som använder munkorg till sin ponny? Var inne i hästsportsaffären och där hade de en dyr variant från...
Svar
1
· Visningar
1 174
Senast: mandalaki
·
Hästvård För mer än en vecka sedan upptäckte jag att min häst fått en svullnad på bringan, precis på vänster sida av den punkt där luftstrupen...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Asa_S
·
S
Foder & Strö Min häst kommer att gå i en redan betad hage nu fram till bete om några veckor. I "obetat" tillstånd brukar det finnas rejält med mat i...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: sanwan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21