Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pållen har små hårda krustor på benen, och när man petar lite på dem trillar de av med en tuss hår. De sitter löst, är som en fet...
Svar
8
· Visningar
4 188
Senast: mysko
·
A
Hästvård Min häst har så kort svans, den räcker knappt till hasen. Det måste vara extremt plågsamt på sommaren då hon inte kan vifta bort...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Min kuse går i en liten gräshage kl 08.30-14.30 varje dag och har på de tre veckor han gått där blivit rejält tjock över magen och jag...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: LadySara
·
Hästvård Friröntga 1½ åring - vad kan man eg se? Är det någon eg \'nytta? Efter upptäckten av Visions hasledsdefekt, som är gammal, så har jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 955
Senast: calind
·
Hästvård Jag hittade en av hästerna med en svullnad på ena skenbenet bak igårkväll men kan inte komma på vad som hänt... Jag kollar alltid igenom...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Emmizen85
·
A
Foder & Strö Vad säger ni foderkunniga om detta foder? Fick tipset på en lista och blev väldigt förvirrad. Pållan äter just nu gräs för fulla...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: armada
·
A
Hästvård Funderar på det här med "undergörare". Allt ifrån laser och värmekameror, till hästpratare, homeopater etc. Ibland tror jag att många...
2
Svar
22
· Visningar
1 717
Senast: hästmyran
·
U
Hästvård Vi avmaskade våra hästar i samband med att vi bytte till sommarhagarna, enligt konstens alla regler. Nu undrar jag - hur länge måste...
Svar
14
· Visningar
3 875
Senast: asmodeus
·
Foder & Strö Hej! Undrar om det finns någon här som oxå utfodrar med Horse Hage och hur många kg ni ger era hästar? Har blivit rekomenderad 8 kg av...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Moffsan
·
Foder & Strö hur gör ni med gräs invänjningen innan ni släpper era hästar på bete? jag ska släppa min häst på bete om några veckor. Nu går hon i en...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: Francess
·
Y
Hästvård Vi släppte ut våra hästar tidigt i år, för några veckor sedan. Vid utsläppet fick de mag och tarm och magarna höll sig bra. Nu ca fyra...
Svar
2
· Visningar
3 884
Senast: Yahoo
·
Y
Hästvård är det någon som vet om det fins sterila saxar att köpa någon stans eller om man kan ta sin egen sax, hur gör man? och hur ska man hålla...
Svar
5
· Visningar
3 295
Senast: Stoppard
·
S
Hästvård Hej min häst har Sunnan: 60 EPG (ägg per gram träck)från Strongylus/Cyathostominae (stora och/eller lilla blodmasken) Spolmask: 0...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Sunnan
·
Hästvård Var på återbesök hos veterinären igår med min pålle. Jag har tidigare skrivit här om hans senaste skada på djupa böjsenans...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Inna
·
Hästvård Jag äger ju en varmblodsvalack och manen låter jag självklart vara lång då jag tycker det är så vackert. All man ligger på höger sida...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Yrja
·
S
Hästvård vad betyder det??? Hur ser man på hästen om den har dessa "besvär"? gastrointestinala besvär är en av biverkningarna :confused: av...
Svar
6
· Visningar
9 204
Senast: solomato
·
S
Foder & Strö Att Hästarna tar upp upp till 10% mer energi om man blöter havren ett par timmar innan fodringen? Hörde en tjej som sa det men jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 389
Senast: Kirre
·
Hästvård Nu har vi fått svaren på träckprovet och det visar på blandat resultat. 0 EPG för någon häst, 350 för någon och upp till över 2000 för...
Svar
4
· Visningar
3 880
Senast: farin
·
C
Foder & Strö Min polle dricker nästan inge vatten i boxen. Kan man göra något så att han dricker lite mer?? Han får blött hö och rätt så mycket...
2
Svar
21
· Visningar
1 638
Senast: moonlightgarden
·
K
Hästvård Sålde en ponny tidigt i våras. Den nya familjen har kört och ridit henne, men tyckte i april-maj att hon var lite ovillig och trött. För...
Svar
8
· Visningar
2 286
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka