Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor .Det är en distriktsvet. som ska göra det
Svar
3
· Visningar
827
Senast: gonkan
·
Hästvård I flera trådar pratas det om att ta skrapprov på exemhästar. Vad innebär det? Och vad kan man få reda på med ett sådant prov? piggy
Svar
7
· Visningar
1 397
Senast: Reykur
·
Foder & Strö Vad gör jag nu då? Min ena häst skulle byta müsli nu, men jag har var förstås sent ute. Har mätt och räknat och kommit fram till att...
Svar
3
· Visningar
773
·
Foder & Strö Har just fått hem en ny häst att ha på foder. Ägaren sa att han fått krafft rider, vad är det? Vet bara att det finns krafft grund...
Svar
2
· Visningar
1 117
·
E
Hästvård Pållan har gått med skor fram i hela sitt liv och haft fina hovar innan vi köpte henne. Pga att vi fick tag i en väldigt oseriös och...
Svar
13
· Visningar
3 115
Senast: Siglavy
·
Hästvård Pållen och jag var i havet och badade idag. Han stod då hela tiden och drack och tyckte antagligen att vattnet var hur gott som helst...
Svar
1
· Visningar
1 311
S
Hästvård Undrar om det är någon som vet var man kan få tag i gummimatta som man kan ha i boxen, under spånet. Har problem med att min häst skaver...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Moniq
·
B
Foder & Strö Vad är gurkmeja, b-vitamin och magnesium bra för?
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Iccic
·
H
Hästvård En av mina hästar har fått en stor sårskada. Står under veterinärbehandling. Men jag ska byta bandagen själv mellan besöken. Mitt...
Svar
2
· Visningar
1 524
Senast: miranda
·
J
Hästvård Om en 5 årig ponny i mycket god rid kondition (nog för att starta i debutant fälttävlan) har ett överben under knät på ENA frambenet...
Svar
10
· Visningar
9 482
Senast: bigganl
·
K
Hästvård Hur undviker man fång?
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Luff
·
J
Hästvård Ska man kontrollera hästens muskulatur, leta efter tecken på smärtor, stelhet etc? Läste i en hästtidning att mans kulle göra det för...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: HannaZ
·
N
Foder & Strö hej, har en shettis,han fyllde ett år nu den 2:e juni. har börjat ojja mig för vad jag skall ge honom i höst/ vinter.bonden jag står...
Svar
8
· Visningar
667
Senast: nettan77
·
I
Hästvård alltså är han plågat av broms,och inga flygmedel hjälper. nån som har tips? jag tänkte,alla hatar vitlök,kan man blanda vitlök med...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: goamarie
·
C
Foder & Strö Jag funderar på hur jag ska kunna ge fölet (3 månader) kraftfoder utan att hans mamma käkar upp det för honom? :confused: Tips? (De går...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Cathrine
·
M
Foder & Strö Jag har svårt att få upp mitt digivande sto i ett bra hull! nån som har förslag? Hon går nu på bete och har ca 2 kg krafft Breed om...
Svar
13
· Visningar
1 595
Senast: Magella
·
Foder & Strö I höst ska jag köpa in eget hösilage. Tidigare har det alltid ingått foder i mina stallhyror så jag vet inte riktigt hur mycket jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Ang. Muskeluppbyggnad, luftsnappning och uppsväld buk. Hur ser man huruvida hästen har uppsväld buk pga luftsnappning, gentimot dåligt...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: alpha
·
J
Foder & Strö En ridskolehäst i vårt stall dog av korsförlamning natten till igår. Det var en fjordning som nästan inte fick något kraftfoder, men han...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: alpha
·
H
Hästvård Börjar ni med bädden direkt på marken eller lägger ni något emellan bädden och marken?? andra tips om uteboxar är välkommna då vi snart...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer