Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Jag funderar på hur jag ska kunna ge fölet (3 månader) kraftfoder utan att hans mamma käkar upp det för honom? :confused: Tips? (De går...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: Cathrine
·
M
Foder & Strö Jag har svårt att få upp mitt digivande sto i ett bra hull! nån som har förslag? Hon går nu på bete och har ca 2 kg krafft Breed om...
Svar
13
· Visningar
1 595
Senast: Magella
·
Foder & Strö I höst ska jag köpa in eget hösilage. Tidigare har det alltid ingått foder i mina stallhyror så jag vet inte riktigt hur mycket jag ska...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Ang. Muskeluppbyggnad, luftsnappning och uppsväld buk. Hur ser man huruvida hästen har uppsväld buk pga luftsnappning, gentimot dåligt...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: alpha
·
J
Foder & Strö En ridskolehäst i vårt stall dog av korsförlamning natten till igår. Det var en fjordning som nästan inte fick något kraftfoder, men han...
Svar
10
· Visningar
1 384
Senast: alpha
·
H
Hästvård Börjar ni med bädden direkt på marken eller lägger ni något emellan bädden och marken?? andra tips om uteboxar är välkommna då vi snart...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Havregryn
·
Hästvård Jag upplever det som det aldrig har funnits så mycket mygg som nu. Har ni mycket mygg? Normalt brukar våra hästar vara ute på bete nu...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: skjootan
·
M
Hästvård undrar lite vad ni har för rengörande och "desinfeserande" vätskor, har hört att man bara ska andvända jodopax på nåblivna sår annars så...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: HannaZ
·
C
Hästvård min ettårshingst slet av sig tåsträckaren med ett stort sår runt hela benet, skadan hade också gått in till benhinnan men ytliga och...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Nafayette
·
K
Foder & Strö vad ger ni era hästar för mat när de går på bete.. eller ger ni dem ingenting? på förra stallet var dom jätte noga med att hästarna...
2
Svar
21
· Visningar
1 605
Senast: hippolina
·
N
Hästvård Vad kan jag beräkna fodret kan kosta till min blivande D-ponny?? kram :p
Svar
2
· Visningar
751
Senast: martina
·
S
Hästvård en häst i stallet där min häst står har fått problem med ögat. Det är svullet och varar. Antagligen är det flugorna som irriterar honom...
Svar
4
· Visningar
1 733
Senast: martina
·
N
Hästvård Någon som vet hur mycket man får om man slaktar hästen? Eller får man ut alla pengarna på försökringen då bara? Kan man dömma ut hästen...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Immer
·
M
Hästvård Hon är väldigt irriterad på den för hon skakar på huvudet hela tiden när man rider. Hur gör dom när dom tar bort den?
Svar
2
· Visningar
825
L
Hästvård hej. det är första gången jag ska vaccinera min häst( han var vaccinerad när jag köpte han).kan man rida efter vaccinationen(kan fråga...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Lindi
·
A
Hästvård Min häst har fått sår (spricka) i ett veck vid näsborrarnas slut. Hon har varit lite snorig på sista tiden och det kanske är det som har...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Snorpan
·
Hästvård ..på häst, är det någon som har någon erfarenhet?
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Barret
·
K
Hästvård Kotledsinfl<mation Lästen en artikel på aftonbladet.http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/halsa/kotled.html om kotledsinflamation...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: kalasmy
·
T
Hästvård Jag har nyligen kommit i kontakt med en häst som har kraftiga hovsprickor i alla hovarna pga av försummad hovvård... det vill säga att...
Svar
17
· Visningar
4 796
Senast: superbusan
·
P
Hästvård Har pprecis köpt en ny häst som kommit hem och går själv i en hage som tidigare använts som vinterhage åt två hästar. vår andra häst går...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Svamp?
  • Oseriös avel 2023