Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som trampade fel vid ridning o blev varm o svullen om skenbenet (baksidan, övre delen) ömmar inte när man känner/klämmer...
Svar
13
· Visningar
1 868
Senast: ylvalill
·
Hästvård kom till stallet idag vid halv7 å tänkte rida för de va juh så satans varmt ute tidigare på dagen... tar ut damen på gången å ser att...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: hubinette
·
C
Hästvård Nu har det hänt igen! Förra sommaren fick min pålle kotsenskideinflammation som yttrar sig i en hård galla,svullnad, på höger bak. Han...
Svar
2
· Visningar
2 017
Senast: Cinzano
·
Hästvård Överben \"på gång\"..? Min häst fick en spark på benet. Nu har själva såret nyligen läkt, men det är en ganska ful svullnad kvar på det...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: ankans
·
Z
Hästvård En häst här hemma har fått en grop på korset. Det är en ca 20 cm lång nersänkning (= grop) längst mittlinjen, och börjar någon decimeter...
Svar
6
· Visningar
2 133
Senast: Lidelu
·
C
Foder & Strö Det är ju giftigt för hästar att äta smörblommor men hur giftigt är det igentligen??? Såg att min polle stod och smaska på en idag. :o
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: prince77
·
G
Hästvård Vi har fått ett jätte knepigt problem i vårat stall. Vi har haft ute 2 veterinärer + en hovslagare. och alal har sagt samma sak. "Gud...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Ja, hur länge håller det sig från tillverkningsdatumet? Tänkte köpa nu så att det även räcker till hösten, men det är ju dumt om den...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: pinky
·
Hästvård riktiga ko blaffor lägger han :crazy: jag började vänja in magen hans ca 1 1/2 månad innan betes-släppet jag betade honom varje dag +...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Arabizar
·
T
Hästvård Hej! För två veckor sedan kastrerade jag min 2 åriga hingst & allt gick bra. Lite svullen var han i en veckan sedan gick det över. Nu...
Svar
3
· Visningar
605
Senast: Tristan
·
S
Foder & Strö Där min häst står tar de eget hö och låter det torka på skullen (har skulltork och allt sånt som det "ska" vara så höet blir bra). Det...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: piggy
·
L
Hästvård Detta är tredje sommaren jag har min häst och hon är frisk hela vintern och våren men så fort hon börjar gå på bete (vänjer henne...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Shadowfaxe
·
Hästvård Jag har funderingar på att köpa en shettis. Har tänkt veterinärbesiktiga. Kollar vetten efter nåt speciellt på en shettis? Böjer de dem...
Svar
1
· Visningar
855
Foder & Strö Vad jag förstår så kan man lika gärna ge hästen vanligt SALT istället för ELEKTROLYTER efter en hård ansträngning? Håller ni med om det...
Svar
6
· Visningar
1 335
Foder & Strö pållen är satt i hage med mycket gräs nu men hur räknar man då ut hur mycket kraftfoder han ska ha när jag rider honom? han är mager av...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Magdalena
·
Hästvård Detta har pållen som går tillsammans med min häst... Undrar om det är någon som har nån idé om vad det kan vara, om det kräver...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Rotterö
·
A
Foder & Strö Vad heter Betfor, betpellets och lusern på engelska? Har för mig att jag hört både lucerne och alfa för lusern... Kikat runt lite på...
Svar
6
· Visningar
4 570
Senast: alpha
·
M
Hästvård Jag avmaskade hästarna med Ivomec i tisdags och såg idag att min häst har VÄLDIGT lös avföring. Som koskit typ. Gick runt i hagen och...
Svar
11
· Visningar
2 503
Senast: Bella_Bus
·
Hästvård Vi ska kolla våran 1 årige hingst i morgon med veterinären Han fick ett enkelt litet skrapsår på kotan. Svullen och umm. Han haltar...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Rotterö
·
R
Hästvård Satt just och kollade på atg´s sida, sökte på den en gång så stora travhästen Ina Scot...3.000.000 kr hade hon sprungit in..(drygt) Såg...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit