Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Vi har fått ett jätte knepigt problem i vårat stall. Vi har haft ute 2 veterinärer + en hovslagare. och alal har sagt samma sak. "Gud...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Ja, hur länge håller det sig från tillverkningsdatumet? Tänkte köpa nu så att det även räcker till hösten, men det är ju dumt om den...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: pinky
·
Hästvård riktiga ko blaffor lägger han :crazy: jag började vänja in magen hans ca 1 1/2 månad innan betes-släppet jag betade honom varje dag +...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Arabizar
·
T
Hästvård Hej! För två veckor sedan kastrerade jag min 2 åriga hingst & allt gick bra. Lite svullen var han i en veckan sedan gick det över. Nu...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Tristan
·
S
Foder & Strö Där min häst står tar de eget hö och låter det torka på skullen (har skulltork och allt sånt som det "ska" vara så höet blir bra). Det...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: piggy
·
L
Hästvård Detta är tredje sommaren jag har min häst och hon är frisk hela vintern och våren men så fort hon börjar gå på bete (vänjer henne...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Shadowfaxe
·
Hästvård Jag har funderingar på att köpa en shettis. Har tänkt veterinärbesiktiga. Kollar vetten efter nåt speciellt på en shettis? Böjer de dem...
Svar
1
· Visningar
857
Foder & Strö Vad jag förstår så kan man lika gärna ge hästen vanligt SALT istället för ELEKTROLYTER efter en hård ansträngning? Håller ni med om det...
Svar
6
· Visningar
1 335
Foder & Strö pållen är satt i hage med mycket gräs nu men hur räknar man då ut hur mycket kraftfoder han ska ha när jag rider honom? han är mager av...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Magdalena
·
Hästvård Detta har pållen som går tillsammans med min häst... Undrar om det är någon som har nån idé om vad det kan vara, om det kräver...
Svar
5
· Visningar
1 167
Senast: Rotterö
·
A
Foder & Strö Vad heter Betfor, betpellets och lusern på engelska? Har för mig att jag hört både lucerne och alfa för lusern... Kikat runt lite på...
Svar
6
· Visningar
4 576
Senast: alpha
·
M
Hästvård Jag avmaskade hästarna med Ivomec i tisdags och såg idag att min häst har VÄLDIGT lös avföring. Som koskit typ. Gick runt i hagen och...
Svar
11
· Visningar
2 506
Senast: Bella_Bus
·
Hästvård Vi ska kolla våran 1 årige hingst i morgon med veterinären Han fick ett enkelt litet skrapsår på kotan. Svullen och umm. Han haltar...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Rotterö
·
R
Hästvård Satt just och kollade på atg´s sida, sökte på den en gång så stora travhästen Ina Scot...3.000.000 kr hade hon sprungit in..(drygt) Såg...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: solros
·
Foder & Strö Vad kan man ge en häst som musklar sig dåligt? Hästen är en grov kallblodstravare på 12 år och han rids nästan varje dag. Han går inte... 2
Svar
28
· Visningar
2 313
Senast: realist
·
Foder & Strö I helgen slog stallägaren gräset i den beteshagen som min häst och hans kompis går i. Anledningen till att de slog gräset var att hagen...
Svar
12
· Visningar
2 550
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö En del blötlägger och andra inte..vad ska man göra? Jag gör det nu, och det sväller ju en hel del, men då tycker jag att det är...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: alpha
·
A
Hästvård Nu har beslutet att avliva Habina fattats, men jag har två frågor, som jag inte har funnit något svar på. 1. Är det endast...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Har för ett par dagar sen sett att hästen fått en spark av en skodd hov på framsidan av skenbenent, bak. Han var lite lite svullen runt...
Svar
12
· Visningar
1 549
Senast: Inna
·
P
Hästvård jag vet inte om tråden är på rätt plats nu vill jag ha hjälp med vad de kan var de är så att min pålle kliar sig på svansen men jag...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Pamme_Jaspin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka