Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad kan man ge en häst som musklar sig dåligt? Hästen är en grov kallblodstravare på 12 år och han rids nästan varje dag. Han går inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 313
Senast: realist
·
Foder & Strö I helgen slog stallägaren gräset i den beteshagen som min häst och hans kompis går i. Anledningen till att de slog gräset var att hagen...
Svar
12
· Visningar
2 550
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö En del blötlägger och andra inte..vad ska man göra? Jag gör det nu, och det sväller ju en hel del, men då tycker jag att det är...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: alpha
·
A
Hästvård Nu har beslutet att avliva Habina fattats, men jag har två frågor, som jag inte har funnit något svar på. 1. Är det endast...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Har för ett par dagar sen sett att hästen fått en spark av en skodd hov på framsidan av skenbenent, bak. Han var lite lite svullen runt...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Inna
·
P
Hästvård jag vet inte om tråden är på rätt plats nu vill jag ha hjälp med vad de kan var de är så att min pålle kliar sig på svansen men jag...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Pamme_Jaspin
·
E
Hästvård Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor .Det är en distriktsvet. som ska göra det
Svar
3
· Visningar
826
Senast: gonkan
·
Hästvård I flera trådar pratas det om att ta skrapprov på exemhästar. Vad innebär det? Och vad kan man få reda på med ett sådant prov? piggy
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: Reykur
·
Foder & Strö Vad gör jag nu då? Min ena häst skulle byta müsli nu, men jag har var förstås sent ute. Har mätt och räknat och kommit fram till att...
Svar
3
· Visningar
773
·
Foder & Strö Har just fått hem en ny häst att ha på foder. Ägaren sa att han fått krafft rider, vad är det? Vet bara att det finns krafft grund...
Svar
2
· Visningar
1 117
·
E
Hästvård Pållan har gått med skor fram i hela sitt liv och haft fina hovar innan vi köpte henne. Pga att vi fick tag i en väldigt oseriös och...
Svar
13
· Visningar
3 108
Senast: Siglavy
·
Hästvård Pållen och jag var i havet och badade idag. Han stod då hela tiden och drack och tyckte antagligen att vattnet var hur gott som helst...
Svar
1
· Visningar
1 310
S
Hästvård Undrar om det är någon som vet var man kan få tag i gummimatta som man kan ha i boxen, under spånet. Har problem med att min häst skaver...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Moniq
·
B
Foder & Strö Vad är gurkmeja, b-vitamin och magnesium bra för?
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Iccic
·
H
Hästvård En av mina hästar har fått en stor sårskada. Står under veterinärbehandling. Men jag ska byta bandagen själv mellan besöken. Mitt...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: miranda
·
J
Hästvård Om en 5 årig ponny i mycket god rid kondition (nog för att starta i debutant fälttävlan) har ett överben under knät på ENA frambenet...
Svar
10
· Visningar
9 476
Senast: bigganl
·
K
Hästvård Hur undviker man fång?
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Luff
·
J
Hästvård Ska man kontrollera hästens muskulatur, leta efter tecken på smärtor, stelhet etc? Läste i en hästtidning att mans kulle göra det för...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: HannaZ
·
N
Foder & Strö hej, har en shettis,han fyllde ett år nu den 2:e juni. har börjat ojja mig för vad jag skall ge honom i höst/ vinter.bonden jag står...
Svar
8
· Visningar
667
Senast: nettan77
·
I
Hästvård alltså är han plågat av broms,och inga flygmedel hjälper. nån som har tips? jag tänkte,alla hatar vitlök,kan man blanda vitlök med...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: goamarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31