Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska träna imorgon med min häst och ska därefter åka iväg och vaccinera henne. Hur är det med träning direkt innan vaccination? Efter...
Svar
1
· Visningar
1 917
Senast: Nominous
·
Hästvård Hello! Har en häst på foder som jag snart har haft 1 år, för ev. Senare köp. Han är 7 år. Var ofräsch innan han kom till mig, halt...
Svar
12
· Visningar
2 116
Senast: EmmaW
·
Hästvård Kom äntligen ihåg o fick tummen ur o ta blodprov på min häst på åb i måndags. Har tänkt göra det sedan han var typ 3 (eh, han blir 11...
Svar
16
· Visningar
4 730
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Köpte häst förra veckan, en dräktig irish cob. Hon såg inte direkt välskött ut då hon kom, och hade vad vi trodde var hovskabb och...
Svar
11
· Visningar
2 057
Senast: skuggi
·
Hästvård Tvättade rumpan på en häst idag, och fann till min bestörtning att det bildats "hål" vid sidorna om anus. Det vänstra är som synes...
Svar
19
· Visningar
2 490
·
Hästvård Hej! Läste på FB (ja, jag har för mycket tid just nu) att en alternativbehandlare hittade och behandlade tbc hos häst i Sverige. När...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
·
Foder & Strö Jag har precis köpt en unghäst född 2013. Jag ska ta ner honom till skolan i augusti. Han går just nu barfota, täckeslös och utan...
Svar
6
· Visningar
758
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 386
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det rimligt att betala 1200:- för grundvaccination, endast första sprutan. Tycker det är skit dyrt. Vi hade ute veterinär som...
2
Svar
31
· Visningar
7 610
Senast: MalanMjöl
·
Foder & Strö Sitter och försöker få tag på potatisprotein men blir ju lite halvless. Har fodrat soja till hästen bra länge då han behöver ca 200g...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
21 762
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag har nyligen tagit över en foderhäst, dvs en häst jag inte vet jättemycket om ännu mer än att hans problem just nu varit ett tag. Har...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! Jag har två pensionerade ston på arton och nitton år. De lunkar snällt runt här hemma och rids någon gång då och då på grund av...
Svar
18
· Visningar
1 407
Senast: Ichigo
·
Foder & Strö Om man ger flera proteinkällor (soya, luzern, Potatisprotein etc) vad är då den totala maxgivan per utfodringstillfälle? Om soya är...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Nu när snön har smält bort har mitt årliga höst/vår-problem kommit tillbaka. Min häst är helt hopplös på att lera ner sig. Varje dag...
2
Svar
26
· Visningar
4 271
Senast: Bambi12
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av sulorna och/eller skorna?
Svar
2
· Visningar
1 475
Hästvård Hej! Hade förra veckan ut en kiropraktor som gick igenom våra hästar. En av hästarna (ponny) reagerade starkt fram i ryggen och...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Linnea123
·
Hästvård Jag skulle vilja veta era erfarenheter om hovbölder. Vi har en shettis som vi har varit på klinik med, både röntgen o u.l. är kollat...
2
Svar
23
· Visningar
3 527
Hästvård Kom just hem från stallet där en kolikhäst fick åka in på klinik. Det är andra fallet bland ca 25 hästar den här veckan och vi hade ett...
2
Svar
30
· Visningar
2 829
Hästvård Pratade lite med en i stallet om vet undersökningar regelbundet varje år, hon tyckte att man skulle göra undersökning med böjprov etc...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har köpt hö från samma bonde nu i 6 år. Han har torrhö som tas in löst och ligger löst på skullen hela säsongen tills det balas i...
Svar
8
· Visningar
2 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka