Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Visste inte att hästar råkar ut för detta och då jag googlar utan framgång verkar det inte vara vidare vanligt (på hästen)... Min ponny...
Svar
12
· Visningar
2 358
Senast: Miedo
·
Hästvård Hej! Igår märkte jag att min snart 5 åriga D - ponny hade en galla på vänster framben, ungefär vid kotleden, dock någon centimeter...
Svar
14
· Visningar
1 575
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag har ett 6årigt sto som råkat ut för en ordentlig hovbensfraktur i en bakhov. Nu har hon stått på boxvila i 5 månader och frakturen...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 892
Senast: zanque
·
Hästvård Min häst fick en litet sår på mitten av bakbenet i måndags och har sedan i tisdags varit svullen från såret och ner till kotan. Hästen...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jaha då visade det sig att våra hästar har mask, lilla blodmasken. Väldigt mycket hade min gamle herre så vänta med avmaskning till...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 338
Senast: troxel
·
Hästvård har en varmblodsvalack som fick en plötslig hälta. vänster fram fast bara i vänster varv på volt. var hos vet, röntgade ua. böjprov ua...
Svar
15
· Visningar
1 181
Hästvård Hej! Varje höst och vår går min häst "ned sig" i samband med pälssättning /fällning. Hans patellaupphakning kommer tillbaka (är näst...
2
Svar
22
· Visningar
3 785
I
Hästvård Min 26 år gamla arab har nu lyckats dra på sig en senskada efter en olycka i hagen. Han har inte riktigt förstått att man inte kan fara...
2
Svar
33
· Visningar
11 646
Senast: Grazing
·
Hästvård Vad kan det bero på? Hästen skoddes idag och hovis kläckte ur sig: -Vad har ni gjort sen jag var här förra gången? Så här mycket har...
Svar
14
· Visningar
2 951
Senast: skuggi
·
Hästvård Min d-ponny valack född -99, okänd korsning har plötsligt blivit väldigt frusen. Han har bott här i snart tre år och har tidigare varit...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 315
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hästen i mitt liv, måste efter två års rehabilitering utan resultat, avlivas då han har ont. Sorgen går inte att beskriva. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 236
Senast: hjarterdam
·
Hästvård Jag ska köpa en ridtravare till att rida i skogen! Vad ska man tänka på, hur vet man att den inte har gamla skador ? Hur köper man en...
Svar
15
· Visningar
3 815
·
Hästvård Vi ger Gastrogard och har precis börjat. Men fick tips om Pro Equo, är det nån som ger det? Kan man ge båda samtidigt eller "tar det ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 006
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad finns det för risker med att använda arnika där bäst före-datumet passerat? Har några flaskor som förvarats mörkt och relativt...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på liniment som faktiskt ger effekt?
2
Svar
28
· Visningar
2 526
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har aldrig varit drabbad förr så noll erfarenhet. Men nya fröken kom med en hårlös fläck som de inte ens brydde sig om på vetbes. Den...
2
Svar
31
· Visningar
4 138
Hästvård Nu är det som så, att jag har letat och letat efter en passande häst, men inte lyckats hitta någon som är sådär perfekt som jag vill...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: cello
·
Hästvård Min svärdotters islänning på 29 år har dåliga levervärden. Jag undrar om det finns något foder/tillskott som är bra och kanske till och...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: pews1972
·
Hästvård Det är en person i stallet som blivit uppsagd pga dåligt beteende och uppförande mot oss andra i stallet och summa summarum, har den här...
Svar
12
· Visningar
1 912
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 350
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka