Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst har en lätt frambenshälta och kommer troligen behöva få kortison insprutat i leden. Dock lider hon av EMS, vilket ökar...
Svar
15
· Visningar
1 966
Senast: maddie202
·
Hästvård Jag har en islandshäst som under en längre tid har haft hårda svullna spottkörtlar. Kontaktade veterinär i augusti 2015, hon fick då...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: drutta
·
Hästvård Blå salva som luktar tuggummi? Någon som känner igen?? Hade en i en burk för ett antal år sedan, men kan inte komma ihåg hur den såg ut...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Min lite äldre ponny har sedan ungefär ett år haft en rätt stor Ink vid frambenet. När den dök upp kontaktade vi veterinär o de var...
Svar
11
· Visningar
8 212
Senast: HannaZ
·
Hästvård I väntan på fortsatt utredning tänkte jag passa på att höra om era erfarenheter. Har en unghäst med blodprovssvar som tyder på...
Svar
15
· Visningar
1 477
Senast: Centaur
·
Hästvård På några veckor gick min häst från att vara pigg och glad till att få konstiga koliksymptom, tappa 75 kilo och se ut som ett staket över...
Svar
12
· Visningar
4 488
Hästvård Hur gör ni vid igångsättning efter vila? Om en häst vilar i nästan 7 veckor, enda motionen hästen får är att skrittas för hand 2-4...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: mumin
·
Hästvård Ska köpa en 5 årig arab om han går genom besiktningen som kommer göras på klinik. Det jag nu ber er om hjälp med är om jag bör göra ny...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: pews1972
·
Hästvård Flytta gärna om jag lagt detta fel :( Tycker ni det är rimligt att pruta på priset på en häst pga att den har ett navelbråck? Hästen i...
Svar
9
· Visningar
2 358
Senast: warg
·
Hästvård Upptäckte tidigare idag att min valack är extremt svullen vid skapet. Det är riktigt spänt och hårt. Ringde vet som tyckte att jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 027
Senast: Dull
·
Hästvård Ja nu har min 10 mån varit i farten igen. I fredagsskväll när de kom in la jag märke till att hon stod o vilade vä. Bak och efter att ha...
Svar
16
· Visningar
3 158
Hästvård Hej! Mitt sto åkte på korsförlamning förra måndagen (1,5 vecka sedan). Hon blev ganska snabbt bättre från det akuta stadiet (låg inte...
Svar
8
· Visningar
1 833
Hästvård Min 2åring Vorsól ska få sitt navelbråck fixat av veterinären nästa tisdag och hon kommer använda en metod som i princip bara består av...
Svar
4
· Visningar
2 895
Senast: Maléne
·
Hästvård mot våren/ sommaren? Någon som vet? Mindre risk att röra sig med pålle då rent allmänt? Mindre smitta i farten? Eller ska man hållas...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: finapina
·
Hästvård Har tänkt köpa speedibeet till mina två nsv men det kändes lite fattigt att bara ge speedibeet :rofl: vad ger ni mer?
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Grazing
·
Hästvård Min vallack STINKER. Han tillverkar kopiösa mängder klet i skapet. Det är min första vallack men jag vet många som inte rör skapet och...
2
Svar
33
· Visningar
9 069
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har en påse Krafft groov 90. Om jag skulle vilja blanda den med Krafft muskel, vilka blandningsförhållande ska jag ha då? Körde Krafft...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Wilfa
·
Hästvård förväntar jag mej för mycket av min häst? tyskt varmblood, 9 år, har osteo i bakbenen och SI. Jag har lagt runt 60 000 kr på olika...
Svar
15
· Visningar
2 114
Senast: lil-sis
·
Hästvård Efter att jag märkt att mitt sto (19 årig varmblods travare) inte ätit kvällsmat och inte bajsat så ringde jag veterinären som kom ut...
2
Svar
27
· Visningar
2 744
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Vi har nyligen köpt en B-ponny till dottern. Den är importerad från Holland som yngre, har stått hos samma familj i Sverige i 9 år, och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 972
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar