Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag kommer snart att få hem en 2-åring, halvblodsvallack. är just nu ganska överbygd bak och kommer bli ca 170 cm i mankhöjd. Har...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: linneaced
·
Foder & Strö Försöker översätta olika foder och tillskott till "svenska" och blir galen på alla dessa internationella mått. När jag söker så får jag...
Svar
6
· Visningar
12 656
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Vad är den optimala ts halten på ett höensilage tycker du? Vilken ts skulle du inte vilja ha? Motivera gärna fördelarna och nackdelar om...
Svar
4
· Visningar
743
Foder & Strö Finns det på svenska marknaden? Eller är allt all-rac-α-tokoferylacetat?
Svar
8
· Visningar
1 801
·
Foder & Strö Har redan nu börjat se mig om efter en ny höleverantör för år 2013-14, på grund av mycket dåligt hö som vi har fått av den nuvarande...
2
Svar
37
· Visningar
5 077
Foder & Strö Är det någon som vet skillnaden mellan krafft plus protein och krafft muskel? Jag vet att muskel ersatte krafft protein, men vad är då...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Silver Girl
·
Foder & Strö Min häst har varit lös i magen till och från ett tag nu! Vissa dagar är hon helt okej och det blir bollar ;) men dom är dock gröna och...
Svar
15
· Visningar
2 763
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö TS per kg foder 47% RP 51 g per kg foder (109 per kg ts) SR 33 g per kg foder (71 per kg ts) MJ 4,9 per kg foder (10,5 per kg ts)...
Svar
19
· Visningar
1 447
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har för två veckor sedan flyttat min häst till ett mindre stall. Och hästen dricker nästan ingenting, har aldrig tidigare stått i stall...
Svar
11
· Visningar
1 858
Senast: Wera
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp av er bukare, känns som att jag har hjärnmos just nu ;) Sitter och jämför lite tillskott som hjälper...
2
Svar
20
· Visningar
7 023
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Har äntligen fått tag på hö, ska och hämta idag :banana: Har haft total panik ett par dagar på grund av att allt hö vi hade var vi...
Svar
9
· Visningar
1 935
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Är ute i god tid nu, men får hem mitt dräktiga sto 1april beräknad att föla i slutet av maj. Hon är enligt uppgift redan nu väldigt...
Svar
13
· Visningar
3 137
Senast: Masse
·
Foder & Strö Ja, det där lät kanske knäppt men min foderhandlare sa något om en ny typ av betfor som innehåller alla bra fibrer men inte sockret...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
36 392
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Rider en frieser som ända sedan betesperiodens slut blivit muskelfattig. Tidigare var hon bukig och något i överhull men det har...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 460
Senast: kenneth
·
Foder & Strö Pavo dyker upp lite här och där och undrar om någon fodrar med detta? Vilken sort och till vilken typ av häst? Majs är det i några...
2
Svar
21
· Visningar
8 019
Senast: skogstokiga
·
Foder & Strö Fick tips att ge tokosel till mitt dräktiga sto. Undrade vad det var och efter lite google sök så förstod jag att det va selentillskott...
2
Svar
21
· Visningar
6 763
Senast: Varmblod90
·
Foder & Strö Ja som trådens rubrik lyder... Hur lurar vi i våra kräsna hästar allt det där som inte är så gott?? Utifrån min analys och...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: TheMariiaG
·
Foder & Strö Vilket protein tillskott är bäst att satsa på för att väga upp detta hösilaget? ts 75.8 % smb protein 62 g/kg vara energi 7.5...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: aramis
·
Foder & Strö Hjälp. Vilka mineralfoder har högst värden på...allt typ? Alltså helst både Ca och P framförallt. Ca är ju enklast att tillföra...
Svar
2
· Visningar
883
·
Foder & Strö Jag försökte hitta innehållsförteckningen till Spillers happy hoof på nätet men jag hittade inget. Hur mycket protein det innehåller...
Svar
3
· Visningar
1 967
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2