Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Detta var länge sen (ca:5år) men stod då i ett stall där en av hästarna fick något tillskott i pulverform som smakade kola. Det smakade...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Tänkte börja ge min häst lusern och med Kraffts Lusern är hon i behov av 1 kg om dagen. Är det bäst att ge hackat strå eller pellets...
2
Svar
20
· Visningar
4 236
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Det är möjligt att denna diskussion finns men jag hittar inte den här så jag postar ny tråd. Jag och mitt quartersto ska flytta till...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: -sigge-
·
Foder & Strö Vad är detta egentligen? Är det inte vanlig melass? Köpte Pavos foder som inte ska innehålla melass men så står detta på...
Svar
7
· Visningar
2 656
Senast: Derring-Do
·
Foder & Strö Jag har stött på ett för mig helt nytt problem, för första gången har jag en häst i stallet som inte lever på luft och kärlek eller blir...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 335
Senast: cahs
·
Foder & Strö Jag har hittat en möjlighet att köpa rapsprotein från en gård i närheten, vilket jag funderar på för att slippa ge soja - och för att...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: pinky
·
Foder & Strö Finns det något man kan märka höbalar med? Tex. med giftfri färg eller dyligt.
Svar
19
· Visningar
2 463
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Funkar det? Jag menar de här färdig foderna som finns som som påståss förebygga. Som tex Derma Vital cubes Finns kanske fler, det var...
2
Svar
23
· Visningar
3 318
Foder & Strö Min häst äter så gott som endast grovfoder, mest hösilage av, vad jag ser, hög kvalitet dvs inget ogräs, skräppor, tistlar utan bara...
Svar
18
· Visningar
4 720
Foder & Strö Hej! Någon som har hört om russin/vindruvor är farligt för hästar? Finns det någon annan frukt som kan vara dåligt att ge till...
Svar
15
· Visningar
6 101
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vad tror ni om det här upplägget: 1 kg hö frukost 1 kg hö lunch 3 kg hö em 5 kg hö kväll/ natt Fri tillgång vetehalm...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Amelia
·
Foder & Strö Denna otroligt stora marknaden med foder gör mig förvirrad, vad tusan ska man ge sin häst? Har räknat lite på foderstater på olika...
2
Svar
25
· Visningar
4 818
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur man räknar ut hästens vikt? Har räknat enligt tre olika formler jag hittat på nätet och har kommit fram till tre...
Svar
12
· Visningar
5 062
Foder & Strö Hej! Jag har en islandshäst som var överviktig redan när han kom till oss och som vi har försökt banta med mindre mat och mycket motion...
Svar
10
· Visningar
2 072
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 052
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag har alltid fått höra att kvoten smrp/MJ ska ligga på 6 till en "vanlig" ridhäst även om proteinbehovet och energibehovet är...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Guldaskig
·
Foder & Strö Är nyinflyttad till Skåne. När släpper ni era hästar på bete här? Alltså dygnet runt? Tror nämligen att det är betydligt tidigare än på...
Svar
17
· Visningar
1 639
Senast: Ponnymorsa
·
Foder & Strö Nu till våren tog vi en annan foderrådgivare än den vi brukar ha. Denna foderrådgivare sa att utan kraftfoder får hästen ingen...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej, Då jag nyligen har fått barn rider nån annan person min häst. Men den person "klagar" nu lite att min häst blir tokig av...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka