Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket fungerar bäst mot häst med stela leder? Han är lite äldre nu och har läst mycket gott om dom alla tre´här på buke. Går det...
Svar
18
· Visningar
7 500
Foder & Strö Hej har ett gammalt varmblod som behöver gå upp i vikt men är jätte kräsen när det gäller kraft foder. Han äter inte betfor ,lusern ...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har ridit i nästan hela mitt liv. Har dock alltid ridit andras hästar vilket lett till att jag aldrig har behövt bekymmra mig för...
Svar
5
· Visningar
1 372
Foder & Strö ...någon som testat? Fördelar/nackdelar?
Svar
2
· Visningar
2 113
Senast: YW1966
·
Foder & Strö det är så att jag fick min höanalys nyligen.. å de stod att de nästan inte är nåt protein alls.. skickade analysen till en oberoende...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: NightRain
·
Foder & Strö Ska flytta min ponny från ett stall med fyra fodringar per dag till ett stall med fri tillgång på grovfoder i hagen (tidig morgon till...
Svar
2
· Visningar
869
Foder & Strö Jag har köpt en silagebal där gräset är "frostigt" och mkt svårt att få loss från balen. På ena sidan var det även en stor mögelfläck...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Tänkte fråga om någon vet om det finns notiser, lagar eller stadgar om hur länge en häst får gå utan mat? Hörde någonstans ifrån att...
Svar
19
· Visningar
9 209
Senast: axel
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle behöva lite foder tips. Så som det ser ut idag så äter min häst granngårdens egna original pellets och han får ca 1kg...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Finns det något som är jämnställt med linfröoljan och som är billigare? Det går åt 30 dl/månad för mig och kostanden blir 179kr/månad...
2
Svar
28
· Visningar
5 829
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Säg att det i en 20kg säck är 7% smbrp. Hur översätter jag det till gram per kilo foder? Står helt still så måste bara fråga er alla.:)
Svar
1
· Visningar
3 162
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Kommer om en vecka flytta min häst till ett stall som givetvis har annat hösilage än vad vi har där vi är idag. Mitt problem är att...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Klarar sig häst bara på hö som rids regelbundet?
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Wera
·
Foder & Strö En liten fråga, om halmen är "grå" betyder det då genast att den är dålig, och att man inte ska ge den till hästarna? Den luktar inte...
Svar
1
· Visningar
2 449
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har gjort tre analyser på vårt foder. Förstaskörd och andraskörd hö. Sent taget hösilage (förstaskörd) I samtliga prover är det brist på...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: CK
·
Foder & Strö Vilken "funktion" fyller lysin hos hästen? Vad händer vid en brist? Vad händer vid ett överskott? Hur tillsätter man lämpligast...
Svar
18
· Visningar
7 406
Senast: ameo
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenheter av detta? Sökte men hittade inte ett enda inlägg om det här. Innehåller bland annat magnesium och...
Svar
0
· Visningar
1 553
Senast: BRAGO
·
Foder & Strö Min väninna har fått analys på sitt senaste hö-köp och hon höll på att trilla av stolen. Alla värden slår i taket till hennes hästar på...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: gylle
·
Foder & Strö Har tidigare läst diskussioner om torrhö som inte ska vara dammigt, men funderar på om det är samma med hösilage? Kan det damma av t ex...
Svar
16
· Visningar
4 532
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Efter att ha gett min häst Enzion i 1 år och 3 månader utan att ha märkt något resultat så har jag börjat titta efter andra preparat...
2
Svar
25
· Visningar
5 685
Senast: BRAGO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023