Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en 25 årig ponnytjej på foder :) Hon behöver gå upp i hullet. I dagsläget får hon fri tillgång på hö (ca 10 kg/dygn) och 4 dl...
Svar
7
· Visningar
2 184
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Har en herre på 25år hemma som varje vinter blir dålig i magen. Jag tror med säkerhet att det är hösilaget som gör det, men då han står...
Svar
4
· Visningar
1 587
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hej jag har en tinker/shire korsning på 4 år, han har till och från under de 2 åren jag ägt honom, haft problem med magen. Ger jag...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Shadow83
·
Foder & Strö Hej! Jag har fått höra att foder i pelletsform inte är bra för hästen för att pelletsen kan fastna i tarmen som klumpar och orsaka...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Cornelia
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon som har några erfarenheter av detta foder? Är lite nyfiken på denna då jag hört mycket bra om Hippos...
2
Svar
20
· Visningar
12 196
Senast: Emmae__
·
Foder & Strö Just blivit med häst igen (snart...) och jag ska ha hästen i ett stall där hösilage används. De ger fri tillgång i hagen vintertid (de...
Svar
8
· Visningar
1 418
Senast: Wera
·
Foder & Strö Har gått över från torr hö till ensilage nu i stallet, och då är det ju så att hästarna ska ha mer ensilage på grund av TS halt och så...
Svar
10
· Visningar
1 503
Senast: Linnea_
·
Foder & Strö Kan man ge åkerbönor till unghästar och fölston? Finns det några negativa effekter av det? Vad jag har hittat är att det är med i...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Min 17-åriga valack är extremt gasig i magen. Min fundering är om det är betfor han blir gasig av? Vad har ni för erfarenheter av det??
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Aliche
·
Foder & Strö Jag skulle gärna vilja fodra mina hästar med fri tillgång på grovfoder och hade mer än gärna slängt ut en rundbale i hagen men då de är...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Sleepwalker
·
Foder & Strö Jag lyckas inte hitta något annat märke än krafft som har lusernhack. Finns det inte eller letar jag bara dåligt? :p Om det är så att...
Svar
4
· Visningar
1 076
Foder & Strö Hej! Nu är det så här att vi kanske ska köpa en gård. Och då ska hästarna bo där såklart. Men hur gör man med hö då? Det är min...
Svar
17
· Visningar
4 100
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Vilka märken har ren vetekli för utfodring till häst? Har försökt googla men blir inte klok på det. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 766
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Historien är som sådana att min kära mor har tagit föl på sitt sto. Hon gör så gott hon kan men litar inte riktigt på mina...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 329
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag söker inga mirakelmedel egentligen, men fick mig nyss en chock... Efter att jag flyttade för ett år sedan har dels hästen varit...
2
Svar
24
· Visningar
4 813
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Har nu kämpat i flera veckor med att få tag på hö/hösilage/ensilage till hästarna men inte hittat något som passar (nej jag vägrar att...
2
Svar
27
· Visningar
4 098
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hur mycket salt behöver hästen ha? Hur mycket är för mycket? Min häst har ingen saltsten eftersom han äter salt som godis. Har därför...
Svar
6
· Visningar
1 862
Senast: Wera
·
Foder & Strö Ny på detta så är jag nyfiken på vad ni har för grovfoder och vad ni betalat/kg foder. Vad har ni för grovfoder? Hur många kg/bal...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag gör mitt bästa att nu räkna ut foderstater och har fått ihop foderstater där programmet säger OK på de flesta punkter, men till...
Svar
4
· Visningar
926
Foder & Strö Eller snitslad eller vad det nu heter :p Vilket ger mest "mat" och minst "slät gröt"? Har bara haft snitsel innan men är lite sugen...
Svar
5
· Visningar
1 930
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka