Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst blev väldigt slö och hängig vid förra pälssättningen och denna gången tänkte jag vara förberedd och stödfodra i tid men när är...
Svar
14
· Visningar
2 502
Foder & Strö Igår fick min häst troligtvis kolik, som tur var väldigt lindrigt! Efter några promenader släppte det som tur var och han är nu pigg och...
Svar
18
· Visningar
3 271
Foder & Strö För att få min foderstat fulländad behöver jag vet hur mycket sojaprotein väger i gram. Någon som vet hur många gram 1 dl är?
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: cahs
·
Foder & Strö Jag och Pållens ska flytta från Umeå till Skåne, lastbilen är bokad och jag har lite smått panik över bristen på kontroll när jag inte...
Svar
10
· Visningar
2 049
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp av kunniga häst människor. Ska försöka göra en lång historia kort, jag köpte ett islandshäst sto för 3 år sen...
Svar
6
· Visningar
1 865
Foder & Strö Jag har gett min valack några gratisprover med dyr mäsk, men egentligen är det ju mycket billigare och smidigare att blanda eget. Så...
Svar
17
· Visningar
5 624
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Min häst, som säkerligen pillar i sig en del skräp, har haft lite problem med sin mage i höst och vinter. Inte katastrof-diarré, men...
Svar
4
· Visningar
11 157
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Går det? Jag har två B-ponnyer, varav den ena haft fång, som äter väldigt mycket. Det var när hästarna hade fri tillgång på hö (i...
2
Svar
35
· Visningar
4 611
Senast: axel
·
Foder & Strö hur mycket äter hästarna per dag ungefär? Har haft en storbal i hagen och nu idag kommer den att ta slut. Enligt mina beräkningar så...
2
Svar
22
· Visningar
4 650
Senast: Totola
·
Foder & Strö Vad kostar 100g smbrp av olika foder? Krafft muskel 285kr för 15kg ger 19kr/kg och 5,14kr/100g smbrp. Krafft Groov 90 199kr för 25kg...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 132
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att fodra med halm som grovfoder? Funderar på att gå över till halmbaserad foderstat då hästen måste bantas...
2
Svar
23
· Visningar
7 706
Senast: ameo
·
Foder & Strö Eftersom Dangrönt har bestämt sig för att ändra innehållet i sin melassfria lucernpellet så har jag ett rent helvete att hitta ett annat...
2
Svar
25
· Visningar
5 206
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö kan man packa hösilage från rundbal i ikeapåsar? Om det står i minusgrader, samma förvaringsplats som rundbalen? Blir det fortare...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Hej!:laugh: Jag får hem min unghäst från inridningen om dryga två veckor, han blev skadad i somras (slet av bicepsmuskeln) så han...
Svar
5
· Visningar
1 475
Foder & Strö Nu har jag äntligen fått hem mina nät som jag tänkte sätta upp i hagen imorgon. Är lite nyfiken på hur ofta ni som använder er av dessa...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 966
Senast: Rouise
·
Foder & Strö I år för första gången tog vi en tredjeskörd på en lite välgödslad vall sista helgen i oktober!! Igår fick jag svar på analysen jag...
Svar
15
· Visningar
3 033
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hejsan! Kan nån förklara för mig varför det är viktigt att hästen har tillgång till strå när man ger kraftfodret?
Svar
10
· Visningar
1 678
Foder & Strö Har hittat ett ensilage eller ja höensilage med en ts halt på 77% men den analysen är gjord för nötkreatur är det samma ts för häst...
Svar
9
· Visningar
1 490
Foder & Strö Ja hur många lager tycker ni är det optimala? Det jag har hört iallfall är minst 8 lager men mer är bra, så vad tycker ni?
Svar
1
· Visningar
833
L
Foder & Strö Vi har fri till gång på hösilage till våra hästar. Nu är det så att de sprider allt om kring sig så mycket gå till spillo. Hur har ni...
2
Svar
31
· Visningar
13 547
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar