Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fick diagnosen spatt på mitt sexåriga russ. Han hade varit diffust halt då och då i tre månader. Veterinären sa att det kan ta två år...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 997
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen, som är en Basjkir, har otroligt tjock päls året runt vilket gör honom väldigt svettig utan knappt någon ansträngning alls. Han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 637
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag har problem med min häst som har svamp i bihålan (efter operation av kindtand i överkäken). Vi får inte bukt med det. Finns det...
Svar
17
· Visningar
3 082
Senast: lomuxx
·
Hästvård Hej! Ska hopptävla på söndag och funderar på att "tofsa" manen!:o Först och främst så kan man ju tofsa i små paséer som är ganska inne...
Svar
9
· Visningar
3 040
Senast: sweep
·
Hästvård Snart är det höst. Höst betyder lera :wtf: Jag vill förbättra hagen inför lerintåget och funderar på vad det finns för olika...
2
Svar
20
· Visningar
1 756
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Kan man klippa av sporrarna en bit eller ska man låta dom vara? Jag pillar ju bort en del av kastanjerna när dom vuxit men gör man...
Svar
4
· Visningar
500
Senast: Snowball
·
Hästvård Hej, Vår åring har med 99% säkerhet wobbler (mild variant). Han ska nu vila på box/sjukhage i tre månader och veterinär har iaf hopp om...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Freazer
·
Hästvård Ett företag säljer produkter med ballört i och rekommenderar att ha på tex senskador. En blsndning med vallörtstinktur/arnika och hela...
Svar
3
· Visningar
4 092
Hästvård Min häst opererades för ca en vecka sedan för en svampinfektion i bihålan. Det hade runnit ljust gult var ur näsan på honom i ca 2 mån...
Svar
2
· Visningar
1 987
Senast: Fanny_95
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet med häst som haft inflammation/reaktion i hovbenet och har lust att dela med sig sina erfarenheter? :)
2
Svar
24
· Visningar
5 659
Hästvård Spinner vidare på en spattfråga som jag såg. Vet att det är svårt att säga, men ni som har spatthästar, vad utgår ni ifrån? Hur gör ni...
Svar
19
· Visningar
2 079
Senast: Ketrawzc
·
R
Hästvård Min nyklippta häst går ute och vi har här ca 10 grader nattetid och en hemsk massa knott och annat otyg..... Hon har nu gått med ofodrat...
2
Svar
20
· Visningar
1 454
Senast: Raderad medlem 124573
·
Hästvård Min häst påverkas alltid av pälsbyte höst och vår. Blir seg och energilös i ridningen. Dock tycker jag det kom ovanligt tidigt i år. Kan...
Svar
11
· Visningar
826
Senast: Speedway
·
Hästvård Sällskapshästen har fått lite mysko utslag på ett ben där han är vit, Min tanke blev genast alsike klöver, Så har gått över hela hagen...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Jojo
·
Hästvård igår kväll när jag tog in hästen från hagen var han tjock i båda frambenen. Jämntjock från framknän och ner. Ingen värme eller ömhet och...
Svar
13
· Visningar
1 537
Senast: mooi
·
Hästvård Hej på er! Har ett litet dilemma och jag känner mig väldigt klyven i frågan. Vårt ardennerföl som är 3 månader gammalt visade upp en...
2
Svar
24
· Visningar
5 458
Senast: Ardennern
·
Hästvård Vad vet ni om hästar och borelia? Tog en fästing idag och en för någon vecka sedan. Där den första satt är där fortfarande en större...
Svar
4
· Visningar
585
Senast: Itzyditzy
·
  • Låst
Hästvård Vi gjorde kolla masken i våras innan sommarbetet, 4 st hade höga värden. En hade strax under gränsen men är stallets magra häst,på...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Boj
·
Hästvård Någon som haft en häst med tandfraktur? Vad var symptomen och vad 'gjordes åt' det så att säga? Fbl har blivit en vandrande olycka...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
17 733
Hästvård Hej! Nu är det så att min häst har mugg på vänster fram och bak som har funnits där i ca 5 veckor nu, vi har behandlat det med ett...
Svar
17
· Visningar
972
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka