Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom slem ur mitt stos slida förut idag och när jag kom nu på kvällen har hon -vad jag tror- försökt att klia rumpan mot vatten...
Svar
4
· Visningar
477
Hästvård Hjälper en person med två hästar. Ena är en shetlandsponny på kanske 14år och den andra är en valack på 10år av rasen varmblods travare...
2
Svar
21
· Visningar
1 439
Senast: Pudlan
·
Hästvård Vår nya ponny som vi haft i snart tre veckor har helt plötsligt blivit oren i vänster bak. Jag upptäckte det i helgen när dottern...
2
Svar
30
· Visningar
3 067
Senast: Zoya
·
Hästvård Vill gärna ha lite råd kring detta med hur man kan upptäcka om ens häst har en inflammation i ryggen? Kan man så att säga se det med...
Svar
3
· Visningar
1 528
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Den 14 oktober så är de dags för den årliga vaccinationen av botulism. Är det ok att vaccinera några dagar innan? Eller påverkar det...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Nu behöver jag er kloka hjälp. Vi har behandlat vår lite äldre hopphäst för knäledsinflammation. Han har haft detta tidigare, blivit...
Svar
12
· Visningar
4 679
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 629
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 766
Senast: pews1972
·
Hästvård Om en häst börjar hosta dagen etter den stått inne för första gången i nya stallet, vad tror ni det beror på? Och vad hade ni gjort...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Shaggy
·
Hästvård Då var det min tur att skriva av sig lite deppighet. Pålle diagnosticerades igår med en skada på förstärkningsbandet till djupa...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Ace
·
Hästvård Jo, min femåring har sedan en tid unghästvårtor på ena sidan av mulen, inget jätteutbrott men ändå! Jag undrar; jag är osäker på om man...
Svar
2
· Visningar
597
Hästvård Jag har en äldre häst med skimmeltumörer där tillväxten börjat ta fart. Han har tumörer både i anus och i skapet och en på ganaschen...
Svar
13
· Visningar
2 636
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej Jag har ett sto som äter väldigt mycket salt. För en vecka sedan kom hon hem från betet och stallades in på natten & har nu ätit...
Svar
7
· Visningar
2 961
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Märkte att min ponnys högra framben idag hade svullnat upp och var typ dubbelt så stort som det andra. Vid senan, kanske lite...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: mackan
·
Hästvård En bekant till mig har en ponny till salu. Den har varit på prov hos en intresserad ev köpare i lite mer än en månad. Av någon anledning...
Svar
6
· Visningar
1 212
Hästvård Hej! Jag är ny på det här forumet men jag hoppas få råd och hjälp av er som skriver här. Jag köpte en häst för en månad sedan. På denna...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Någon som har varit med om korsbandruptur på bakknä på sin islandshäst ? Min 3 åring står nu i boxvila sen 2 månader tillbaka ,är...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad kan man göra åt en häst som släpar bakbenen lite lätt eftersig i bland? Är den omusklad? Hur ska man träna detta?
Svar
2
· Visningar
692
Hästvård Min häst har små svullnader på hals o rygg, vad kan det vara? Små hårda knotor, typ som när man fått ett myggbett och det kliar och det...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: torsdag
·
Hästvård Min häst har börjat bli ovillig till att lyfta ena bakbenet, hon drar iväg med det och vill inte lyfta det. Det andra bakbenet lyfter...
Svar
16
· Visningar
1 357
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur