Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan jag få lite hjälp i mitt resonerande? (Veterinär är kontaktad, vill bara ha ytterligare input.) Stor häst, minst 700 kilo, 12 år...
2
Svar
31
· Visningar
1 859
Senast: Madick
·
Hästvård Vårt ena kallblodsto kördes häromdagen och jag upplevde då att hon var lite långsammare än vanligt. Tänkte att hon hade en trött dag...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: eldkyss
·
Hästvård Kikar lite på en häst som har olika vinklar på sina framkotor. Det ser ut som att den skulle kunna ha haft bockhov som ung och som då...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Anastacia
·
Hästvård Jag vet inte om det redan finns en sån här tråd men eftersom jag inte hittade någon som besvarade mina frågor så skapar jag en ny. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Har ni era hästar barfota eller med skor och varför? Om ni har de barfota använder ni några slags boots vid ridning? Jag har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 287
Senast: Marita73
·
Hästvård Vår ponny har fått fång några gånger, och får nu en medicin som heter Prascend. Den aktiva substansen är pergolid. Är det tillåtet att...
Svar
15
· Visningar
4 338
Senast: Soffan74
·
Hästvård I ca 4 veckors tid har mitt 18-åriga sto betett sig underligt. Hon biter sig i flankerna, sparkas samt piskar irriterat med svansen med...
Svar
11
· Visningar
1 683
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Lång tråd!! Tänkte höra om någon varit med om något liknande. Min häst har haft svullet skap ganska länge. Kollat med veterinär när vi...
Svar
5
· Visningar
4 471
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag köpte hem havrehalm till mina hästar då hösilaget är lite för näringsrikt för min redan runda häst. På lördag kväll fick han första...
Svar
10
· Visningar
3 284
Senast: Pudlan
·
Hästvård Hästen sätter päls som en shettis och svettas lätt. Blir lätt stövig/mjällig i full päls. Står här inne ca 12 h per dygn men i...
2
Svar
24
· Visningar
2 066
Senast: Seabaz
·
Hästvård Då Hippotrim inte gav någon effekt på vårt föl så ska vi nu börja ge injektioner. Jag förstår vidden av att jag behöver aspirera för...
2
Svar
24
· Visningar
2 315
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: Krystalline
·
Hästvård Har tittat på en ponny i dag som jag blev totalt nerkärad i :love: Den är i dag A1-försäkrad i Agria utan reservationer men jag kommer...
2
Svar
30
· Visningar
3 507
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Börjar närma sig den årliga vaccinationen, bara det att min häst är extremt spruträdd, har testat med bedövningssalva men det hjälper...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Dialhard
·
Hästvård Min shettis hatar att bli borstad på sidan (sadelläge och revben). Spänna sadegjord är också hemskt tycker han. Hade massör ute som sa...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Glimris
·
Hästvård Har precis varit inne och besiktat min häst som skulle säljas. Vet anmärker inte på något mer än en lindrig bockhov fram (något jag...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: mackan
·
Hästvård Igår hade mitt vilddjur dragit av ena framskon ett kvarts varv, så att sidokappan gått in i lamellranden eller strax innanför. När jag...
Svar
4
· Visningar
2 449
Senast: mackan
·
Hästvård Ponnyn har inte rört stolparna i hagen på över ett år, eller typ smakat på någon, men gnagt lite på sitt hus, normalt i mina ögon. På...
2
Svar
31
· Visningar
2 146
Senast: Unafraid
·
Hästvård Min nya tinker har väldigt veckad hud mestadels i karlederna men även strax under framknäna oxå. Hon ska ha fått det efter att hon gått...
2
Svar
22
· Visningar
4 527
Senast: Ojpon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar