Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har vargtänder som jag vill dra ut (han verkar inte besvärad av dem men ändå) och tänderna behöver säkert raspas också. Jag...
Svar
13
· Visningar
976
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Har en ganska dum fråga men i min okunskap så är jag orolig, ni får gärna lugna mig, alt. göra mig mer orolig ;). Frågan gäller...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har ett halvblod. 10 årig vallack. Som med gärna mellanrum blöder näsblod. Han är undersökt på Strömsholm efter konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Sanniliniz
·
Hästvård Vad finns det för något man kan ha mot fästing på häst? Förr hade vi swich. Men vad finns nu förtiden som fungerar fästing förebyggande...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Pudlan
·
Hästvård Har haft spånpellets och spånpellets blandat med kutterspån nu till hästen. Men är så less.....tog ut allt o la in 12 säckar nytt innan...
2
Svar
27
· Visningar
2 160
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej, jag tänkte göra en tråd om min häst som jag hittade i hagen med ett stort djupt sår som senare visade sig vara ett brutet...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
16 728
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Har hittat en riktig drömhäst som jag och mamma överväger att köpa. Han har dock en pålagring mellan 6 och 7 halskotan. Han är behandlad...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 930
Senast: Ellen03
·
Hästvård Nu har jag ännu en väldigt omotiverad fråga: tål hästar choklad? :bump:
2
Svar
32
· Visningar
8 217
Senast: eldkyss
·
Hästvård Hej Min häst har fått diagnosen stressfraktur efter MYCKET om och men. Vad har ni för erfarenheter av det? På min är det i kotan...
Svar
3
· Visningar
2 742
Senast: Nominous
·
Hästvård hur farligt är det för en häst att äta bajs? En häst i stallet äter mycket bajs både i hagen och i boxen.
Svar
6
· Visningar
736
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min häst har haft flera små koliker under hösten och för drygt fyra veckor sedan diagnostiserades han med magsår. Magsåren är nu borta...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: mirrorgirl
·
Hästvård Jag har en häst som har fått väldigt mycket mugg kring karleden på ett av sina bakben. Nu har hon så mycket krustor så området har...
2
Svar
33
· Visningar
7 936
Senast: Iszka
·
Hästvård Hur är det nu man gör för att kolla om hästen har (mycket) sand i bajset? Jag minns något om vatten och en plastpåse. Hur mycket bajs...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Hoof Armor? Har en unghäst som får lamellrandsröta och jag vill förhindra att det kommer in mer eller mindre...
Svar
10
· Visningar
3 127
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 669
Hästvård Hej! Jag är väldigt orolig över min häst som jag klippte häromveckan. Han har nämligen fått som runda, mjuka och rätt stora knölar över...
Svar
6
· Visningar
1 930
Senast: mily
·
Hästvård Hur resonerar ni kring att välja mellan hel- och halvklippning? Vad avgör hur ni väljer att klippa? Jag har beslutsångest deluxe och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 498
Senast: Mli
·
Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 635
Senast: Mli
·
Hästvård Hur upptäckte ni korsförlamming hos er häst?
Svar
5
· Visningar
714
Senast: Efwa
·
Hästvård Vår ardennervalack får lätt ytliga sprickor trots att han verkas ofta. Finns det någon som kan tipsa om en bra hovvårdsprodukt som kan...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka