Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är utlånad på foder till en tjej på ett ridgymnasium, jag har honom under sommaren. Det står mellan 70-80 hästar på denna...
Svar
18
· Visningar
1 179
R
Hästvård Hej! Var iväg och mätte ponnyn för ca en halv vecka sedan, detta gjordes på ATG-kliniken i Gävle. Besöket gick bra (om man bortser från...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
31 321
Senast: Karoliten
·
Hästvård Att hönät kan ge fula spänningar i hals och nacke är ju inget nytt men hur är det egentligen med foderringar? Om man ställer ner hela...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: mackan
·
Hästvård Hej. Min d ponny har fått en skada på förstärkningsbandet, veterinär satt diagnos med Ul nu i veckan. får visas ute i mindre rasthage...
Svar
4
· Visningar
2 860
·
Hästvård Inser att jag hamnat i ett stall med hästägare som har en lite annan ide av hästhållning än vad jag har. Det finns en hel del att peta i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 210
Senast: Fille
·
Hästvård För ca 4 år sedan blev min då 7 åriga Nelly diagnostiserad med "kronisk kolik". Detta efter att veterinären blivit kallad i snitt en...
Svar
17
· Visningar
2 771
Hästvård Hej! Min häst har haft en kotledsinflammation i frambenet och har fått behandling i form av kortison mot det. Hon går vanligtvis ute på...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Lovai
·
Hästvård He, vi har en amerikansk miniatyr häst som vi har fått lite problem. Hon har stått på boxvila i 3 veckor, och har börjat att sättas...
Svar
10
· Visningar
1 476
Hästvård Hej! Märkte i eftermiddags att min häst inte ville äta sitt kraftfoder. Han har tidigare inte gillat mineraler, sen plötsligt börjat äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 324
·
Hästvård Har ni någon erfarenhet av Rambo sweetitch hoody som eksemtäcke? Har läst att det ska hålla knott borta och även skydda mot...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: caballus
·
P
Hästvård Söker solskenshistorier på hästar med skador på djupa böjsenan bak.
Svar
11
· Visningar
1 395
Hästvård Hej! Jag undrar om man istället för vindskydd får ha två uteboxar som står öppna, så att hästarna kan gå ut och in som de villl? (till...
2
Svar
21
· Visningar
3 630
·
Hästvård Har en d-ponny som går med en annan ponny i nästan samma ålder, de är som skrot och korn. Världens bästa kompisar. De står och leker och...
2
Svar
26
· Visningar
3 207
Hästvård Pga pälsfällning har min häst gått ner lite i vikt och känts trött. Hon behöver mer energi, men inte så mycket protein eftersom...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Jojo
·
Hästvård Min häst har fått kala fläckar på utsidan av halsen, pälsen reser sig och lossnar. Huden är mjuk och fin utan blåsor eller sår, kliar...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Hokahult
·
Hästvård Har ni strö i er transport? Och i så fall vilken typ? Hur kommer det sig att ni valde just den typen av strö? Mockar ni ut allt (alltså...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 223
Senast: Novalisa
·
Hästvård Min häst ser torr och "smulig" ut vid svansroten. Längst ner på svansroten "under" själva håret så att säga, så ser det ut som nedan...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: malin_a
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 860
Senast: Exit
·
Hästvård Vilka tider går era hästar ute i vinter? I mitt stall ca 9-16 vilket jag tycker är alldeles för kort.
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 434
Senast: Ardennern
·
Hästvård Min ponny står med ett pågående fånganfall sedan en månad tillbaka. Hon har inte blivit bättre under den här tiden utan snarare sämre...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 989
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar