Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Jag har en fårskinnspad (äkta) under hoppsadeln som är lite för vid, men den bara åker fram när man hoppar (kan bero på att den är...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Elo
·
Utrustning Det börjar bli dags för mig att hitta en ny hjälm då trotjänaren är min 7år. Har idag en euro-lite (ej ställbar) som suttit perfekt...
2
Svar
20
· Visningar
3 079
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Hej! Köpte ett par beg. paddar fr Mias, marinblå på båda sidor i fleece. Tänkte försöka hitta likadana till bak. Men hittar inte. O...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: mackan
·
Utrustning Idag har jag provat ut dressyrsadel åt min häst. Och jag blir galen.. Vaaaaaad ska jag välja? Pfiff Amaretto Santa Cruz Arthur Båda...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: MattiZ
·
Utrustning Sålde för ett tag sedan min dressyrsadel men har ångrat mig och vill ha en igen nu när vi tävlar mer dressyr. Har bokat tid hos min...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Någon som har? Passform? Bilder? Har idag en Wellington Classic och funderar på om man kan beställa samma storlek rakt av eller jag...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Miedo
·
Utrustning Har de börjat sälja hästgrejer nu också?! :eek: Det finns flera CG här i länet (Stockholm), varav en som min familj handlar på ibland (i...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 903
Senast: Soffan74
·
Utrustning Googlade lite snabbt men hittade inte så mycket info. Lippo Azzario, vad tycker ni? Kvalitet, påminner om osv. Vill veta allt :)
Svar
4
· Visningar
5 904
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Är på sadeljakt ännu och har kommit fram till att jag nog ska testa Prestige, Jaguar eller Amerigo. Skulle gissa att någon av dessa kan...
Svar
1
· Visningar
506
Utrustning använder mig av de som man fäster från bett till gjord, läder med en gummiring på mitten. Undrar dock hur man man skall spänna in dem...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Aionee
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
3 110
Senast: Gabriol
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
981
Utrustning Någon som har erfarenhet av de kortare sidostyckena med rem under hakan, som ska vara bra när man rider med hackamore? Gör det...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Då jag inte planerar att köpa ny häst på ett tag har jag sagt upp min stallplats och har därmed ingen given plats för mina hästgrejer...
2
Svar
23
· Visningar
2 153
Senast: Galant
·
Utrustning Jag har kommit till en återvändsgränd känns det som, och har slut på idéer. Vänder mig därför hit och hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 591
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Så: Operation hjälpa bekant med sadel. Vi har provat en del sadlar och en gammal wintec 500 hopp låg bra, men är för lång (17,5")...
Svar
11
· Visningar
6 192
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Köpte här om dagen en fårskinnspad, problemet är att jag inte får schabraket att sitta bra under den, eftersom jag inte kommer åt att...
Svar
7
· Visningar
2 093
Senast: ponny143
·
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag ska köpa ny hjälm och just nu står det mellan Charles Owen YR8 Sparkling eller Back on track EQ3. När jag...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Kajken
·
Utrustning Jag har försökt leta bland gamla trådar om skimmelschampon, men inte hittat riktigt svar på min fråga. Jag ska köpa skimmelschampo men...
2
Svar
33
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·
Utrustning Jag letar efter ett "helt" reflextäcke att använda när man promenerar med hästen. Någon som vet var det går att få tag i?
Svar
7
· Visningar
1 990
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur