Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag tänkte köpa ett Amigo bravo ofodrat regntäcke till min häst och komplettera med liners. Men är så osäker på vilken strl jag ska...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Marty
·
Utrustning Hallå alla dressyr'"flickor"! Skall provrida en Devoucoux milady dressyrsadel i morgon. Vad tycker ni? Är de bra, prisvärda och bekväma...
Svar
0
· Visningar
1 113
Senast: FruS
·
Utrustning Har en JR Fusion dressyr som passar hästen, hoppsadeln är en Stubben Lancelot som också ligger bra men skulle önska en bredare kanal...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Design05
·
Utrustning Min sadel åker fram pga sadelgjordssläget är längre fram än sadelläget. Använder en s-gjord i läder just nu. Blev tipsad om ELT-gjord...
Svar
10
· Visningar
3 799
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Här kommer en dum fråga ;) Har precis tagit upp ridningen igen och har fått hjärnsläpp när det gäller strykkappor. Men visst ska...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: emjowe
·
Utrustning Satt nyss och tittade på lite youtubeklipp från Charlotte Dujardins testridning av de fyraåriga dressyrhästarna på breeders. När hon...
Svar
3
· Visningar
3 450
Senast: As_Vegas
·
Utrustning vilket inte uppskattas av hästen. Skyddet bakom rullspännerna räcker alltså inte till, utan nu när hästen har lång vinterpälsen blir hon...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: Breen
·
Utrustning Ja de brukar ju vara en sådan tråd lite titt som tätt under hösten och vintern. Ska man börja med en igen?! Vad för täcken har ni...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 099
Senast: Monkie
·
Utrustning funderar på att köpa ett longerings system för att få min häst att använda sin bakdel mer men kan inte bestämma mej för vilket jag ska...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: Barrel
·
Utrustning Ska köpa nya benskydd, ett par veredus. Men är osäker på storlekarna. Vad för storlek i veredus är lämpligt till en stor d-ponny med...
Svar
8
· Visningar
7 343
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har en arabvalack på sju år. När jag köpte honom reds han med pullarträns och vanligt tränsbett, vilket fungerade OK men inte var...
Svar
14
· Visningar
1 749
Senast: Ace
·
Utrustning Funderar på bomlös sadel till nya hästen. Jag drar stl 48/50 i dagsläget så torsions i stl 2 blir nog alldeless för liten. Bör vara 18"...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Elo
·
Utrustning Läste nyss på fb att från och med idag är bensnören på hästtäcken förbjudet. Är det sant? Inte hört något om det innan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 781
Senast: mooi
·
Utrustning Hej! Har en ny treårig häst som jag behöver hoppsadel till. Vill ha ändringsbar eftersom hon ju växer än. Prestige Paris låg bra men...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hej, Slänger ut en fråga för jag har inte så mycket tid att googla, måste beställa nya benskydd i morgon och ska hinna sova och så jobba...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Läste snabbt någonstans att hoppsadeln får ligga lite på bogbladen men inte dressyrsadeln, stämmer detta? Både min hopp och dressyrsadel...
Svar
7
· Visningar
3 613
Senast: Billy
·
Utrustning Hej, Jag och min häst flyttar hem från Australien i mars nästa år och jag som inte har haft häst i Sverige på nästan 6 år har ingen...
Svar
6
· Visningar
2 173
Senast: EbbaHB
·
Utrustning Vintern närmar sig med stormsteg, var dag blir kallare och kallare. Funderar på att den här vintern införskaffa en varm ridkjol, men...
Svar
12
· Visningar
2 099
Senast: mily
·
Utrustning Vilken har ni, varför har ni den och vad kostade den? Vilken typ av gjord vill ni inte använda och varför?
2
Svar
29
· Visningar
5 701
·
Utrustning Efter diverse trådar om olika bettlösa alternativ för ridning känner jag att jag vill diskutera longering/tömkörning bettlöst. Rådande...
2
Svar
23
· Visningar
3 673
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12