Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har precis haft sadelutprovare ute hos mig o min häst. De sadlar som låg /passade bra på honom var Amerigo Cervia samt Amerigo Vega...
Svar
4
· Visningar
1 411
Senast: Finastearab
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: purity_666
·
Utrustning Har ni köpt termoridbyxor (alltså inte termo-byxor utan ridbyxor i tjockare material)? Är de mycket varmare än vanliga ridbyxor? Var...
Svar
3
· Visningar
711
Senast: Billy
·
Utrustning Hej! Jag har sett en hjälptygel som jag tycker fungerar väldigt bra, den är väldigt snäll och endast "hjälp". Problemet är att jag inte...
Svar
7
· Visningar
855
Utrustning Suck, verkar som om vi fått ringorm med oss hem från en träning för några veckor sedan. Riktigt, riktigt tråkigt. Veterinär kommer ut...
Svar
1
· Visningar
1 017
Senast: tuaphua
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av den här sadel? Det jag framför allt funderar på är om sadeln är identisk i bom och form oavsett...
Svar
10
· Visningar
5 141
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag trodde att jag (någorlunda) kunde det här med vad de olika siffrorna betyder under kåpan på Butets sadlar (hopp i detta fall), men...
Svar
5
· Visningar
11 865
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt. Finns här någon som har erfarenhet av dessa...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: caballus
·
Utrustning Tränar ibland ganska sent på kvällarna, o hästen blir, trots klippning, väldigt svettig... När det är ca 4-5 plus o kallare på natten...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hittar inget om detta... Thules bakbommar Easylock, verkar vara av teleskopmodell....Går de att reglera såpass mycket så man kan ha de...
Svar
3
· Visningar
1 730
Senast: Snurre
·
Utrustning Ni som har erfarenhet av sadeln Stübben rex sadlar. Vilken typ av hästrygg passar den? Rak, något svängd eller kraftigt svängd och finns...
Svar
1
· Visningar
1 674
Senast: Ray
·
Utrustning Vill ha en klippmaskin. Och gärna en billigare :angel: men samtidigt så ska den vara tyst, lätt och smidig att använda :), lånade en...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: Buck
·
Utrustning I stallet finns en sadelkammare helt utan inredning, rummet är väl ca 4 m åt ena hållet och 120-140 på kortsidan. Tänkte ha sadelhängare...
Svar
14
· Visningar
8 277
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver en ny pannlampa. Har kikat på LedLenser H14R.2 och funderar på att köpa en sån. Har en LL SEO5 sen många år som jag är...
2
Svar
20
· Visningar
2 220
Utrustning Jag har en nsv, 157 hög och lite större än genomsnittlig i rasen men ingen jätte. Han har dock väldigt maffig hals vilket gör att täcken...
2
Svar
25
· Visningar
3 902
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hej! Har någon erfarenhet av Jacson ridväst? Har varit runt och provat flera men ingen som passar då jag är så lång (180 cm) och de...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Humlan81
·
Utrustning Jag har försökt kolla runt lite om det här med x-change men blir inte riktigt klok på det. Vad är skillanden mellan x-change och...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: illusion
·
Utrustning Jag har funderat väldigt kring detta. Jag har hört att om man har ett ofodrat, så blir det kallare för hästen än om man har ett som är...
2
Svar
31
· Visningar
7 128
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Nån med tips om vilka ridstrumpor som finns för oss med beredare vader? (44cm) Jag har ett par som passar som är ca 10 år gamla men är...
Svar
13
· Visningar
1 641
Senast: caradan
·
Utrustning Hej, precis som rubriken lyder, vad har ni för tips för varma stall/ridskor/stövlar? Vilka är era favoriter? Helst ska de både gå att...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur